Bilhistorisk Tidsskrift  No. 4 1958   side  10

 
 

 

 
      De karakteristiske træk fra de tre grundformer, der her er
beskrevet, blev ofte sammenblandet, og det er - især for nyere
karrosseriers vedkommende-ofte svært at klassificere dem paa grund
af de mangfoldige elementer fra forskellige typer og epoker, der
er repræsenteret. At karakterisere et automobil som en landaulette
-limousine-de--ville, saaledes som man ofte saa det før krigen, er
en nonsens' triumf - klarhed og enkelhed bør præge de betegnelser,
der hæftes paa karrosserityperne.
      Raffinerede detailler som indbygget vask, champagnekøler,
refraichisseur og talerør til chaufføren fyldte ofte luksusvogne
selv fra meget gamle dage, og var ejeren legesyg eller meget auto-
mobilinteresseret uden dog selv at ville køre, kunne han faa et
ekstra instrumentbrædt i bagsædet - tit med flere instrumenter end
hos chaufføren. Det var paa mode omkring 1930.

nc    

-o0o-

NYE MEDLEMMER, maj 1958

120 Afdelingschef Vagn Sadolin, 57, III., Peder Lykkesvaj, S

121 Direktør Poul Aarøe, 1, Diget, Glostrup

122 Malermester Poul Henriksen, 46, Engelsborgvej, Lyngby
123 Automekanikerlærling Eric Kruse, 7, Elmealle, Hasseris, Aalborg
124 Automekaniker Poul Erik Mammen, 56 D, Gentoftegade, Gentofte

125 Bankassistent Finn Harlang, 41, Moltkesvej, F.

126 Forststuderende Lars Toksvig, 17, Vallerød Banevej, Rungsted K.

127 Stud.polyt. Peter K. Toksvig,        sammesteds
128 Stud.polyt. Jørgen Eckhardt-Hansen, Stolbjergvej 2, Snekkersten

_______________________________________________________

BILHIST0RISK TIDSSKRIFT, udgives til medlemmerne af Dansk Veteranbil
                        Klub, Bilhistorisk Selskab.

Dette nummer trykkes i 150 eksemplarer - næste nummer udkommer i juni


REDAKTØRER   Jens Nielsen                Jørgen Sextoft
                                    Gadestævnet 9               Falkoner Alle 110
                                   Hvidovre                    Frederiksberg
                                   75.08.89                    NO 6983