|
med 400 broer. Denne sejltur indgav en en del
af den særlige atmosfære, som
denne skønne og karakteristiske by udstråler.
Swift 1911.
Efter denne tur var der officiel modtagelse med drinks i Havne-
væsenets store bygning, fra hvis top Amsterdams borgmester viste sin by.
Den fornemme aftenbanket foregik i Grand Hotel Krasnapolskys romantiske
palmegård, i hvilken en film fra Veteranbilløbet Bruxelles-Madrid 1961
også blev vist.
En del styrtede sig senere ud i Amsterdams natteliv, men -
lørdag den 7. oktober meget tidligt afhentedes deltagere og bagage i
busser for at blive ført til vognene.
600 biler fra hele Europa var anmeldt, men kun 193 anmeldelser
kunne akcepteres. 6 vogne meldte afbud, hvorfor følgende opsummeringer
af nationaliteter/vognmærker andrager 187 køretøjer:
94 vogne kom fra England, 52 fra Holland, 16 fra Tyskland, 15 fra
Belgien, 4 fra Schweiz, 3 fra Danmark, 2 fra Italien, 1 fra Frankrig.
Fordvognene var stærkest repræsenteret med 13. Derefter fulgte
12 Renault, 8 Rolle Royce, 7 de Dion bouton.
Austin, Bentley, Bugatti, Peugeot med hver 6.
Citroen, Morris, Panteard-Levassor med hver 4.
Chevrolet, Chrysler, engl. Daimler, Dixi, Fiat, Hanomag, Humberette,
Mercedes, Rover og Wolseley med hver 3.
Alfa Romeo, Benz, Brasier, Brennabor, Cadillac, Clement-Bayard, Darracq,
Hispano-Suiza, Invicta, Minerva, Sizaire-Naudin, Spijker, Standard,
Studebaker, Sunbeam, Swift, Wanderer med hver 2.
Eet eksemplar af hvert af nedennævnte vogne deltog: Adler, Alldays and
Onions, Amilcar, Ansaldo, Arrol-Johnston, Austro-Daimler, Bianchi,
Belsize, Buick, Calcott, Charron-Laycock, Chenard-Walcker, C.I.D.
(Constr. Industrielles Dijonnaises), D'Aoust, Decauville, D.F.P.
(Doriot, Flandrin et Parant), Enfield, F.N. (Fabrique Nationale d'Armes
de Guerre), G.W.K. (Grits Wood & Keiller), Hillman, Horch, Hotchkiss,
Næste side
|
|