Bilhistorisk Tidsskrift    1. JUNI 1964     side 4 & 5

 

 

 
 

den anden side heller ikke kan bringe større artikler, end ikke en af mig selv skrevet stor artikel, som blev udtaget i sidste øjeblik af et af 1962-numrene, og som stadig ikke har kunnet komme frem i bladet på grund af pladsmangel. Under disse omstændigheder var jeg mest indstillet på at opgive bladet indtil videre og undlod derfor at indkalde til møde med kollegerne i redaktionen.
   Imidlertid viste to af klubbens yngre medlemmer, Riisager og Schouboe, bladsagen stor interesse og foretog bl. a. en række beregninger angående mulighederne for at udsende bladet i trykt form med betalte annoncer for derved at få et smukt blad for små klubomkostninger.
   For at gøre en lang historie kort skal det her blot nævnes, at den hidtidige redaktions københavnske medlemmer: Andersen, Beier, Gråe og Sestoft (NB: Ry Andersen i Århus hører også med, men indtager en geografisk særstilling som det vestdanske redaktionsmedlem), samt Riisager og Schouboe har holdt et møde, hvor

 

vi gennemdrøftede sagen. — Og resultatet foreligger her i konkret form, nemlig nærværende hefte.
   Læserne af dette blad kan helt og holdent takke de to nye bladmagere for produktet, såvel indholdet som trykningen, og forøvrigt også for udsendelsen — altsammen et ret betydeligt arbejde.
   Det foreliggende hefte må i det væsentlige betragtes som et eksperiment. Hvad der kommer ud af det på længere sigt, skal der ikke spås om her; det afhænger jo af mange omstændigheder. Men det bør vel fremhæves, at der ikke kan ske ret meget mere i den overskuelige fremtid.
  Alle de hidtidige redaktionsmedlemmer vil formentlig også til sin tid bistå de to flittige initiativtagere med råd og artikelstof.
   Det aktuelle i sagen er, at vi byder Schouboe og Riisager velkommen som udgivere af klubbens løbende lille publikation og gratulerer dem med det første-resultat, som herved præsenteres.
                                
Carl E. Andersen.

1-2-3-4 ... dette er
en prøve

Det foreliggende nummer af bladet er at betragte som en prøve. Det er meningen, at det fremtidig skal være på 16 sider plus et glittet omslag, og at det skal komme fast fire gange om året.
   Med den påtænkte fremtidige hyppig- og yppighed bliver der rig mulighed for medlemmerne til at give sig til kende i bladets spalter. Redaktionen er stærkt modtagelig for bidrag,

 

det være sig i form af artikler om, bestemte bilmærker, om personlige erfaringer med restaurering, om tekniske problemer eller blot meningstilkendegivelser. Godt billedstof er også velkomment. Absolut sidste frist er fire uger før udgivelsesdatoen.
   Små inserater fra medlemmerne er stadig gratis, men for at styrke økonomien åbner vi for tegning af regulære annoncer. Annonceredaktionen

 

bliver hos Kjeld Schouboe, Vangede-vej 152 A, Søborg, telf. 69 00 25.
   Andet stof bedes sendt til Ole Riisager, Ordrupvej 56, Charlottenlund, som også påtager sig at skrive det efter telefondiktat eller notater.

                  REDAKTION
   C. E. Andersen, Hostrups Have 15, 5,
     København V. MI 8550.
   Th. Ry Andersen, Grenåvej 176,
     Risskov, Århus. (061) 7 8305.
   H. J. Reier, Ryparken 60,
      København Ø. RY 7672.
   J. Graae, Kollegiehaven 24,
       Charlottenlund. OR 8325.
   Sestoft, Blidah Park 32, Hellerup. 
       HE 5519.
   Schouboe (annoncer),
      Vangedevej 152 A, Søborg, 69 00 25.
   O. E. Riisager (hvortil stof bedes sendt),
   Ordrupvej 56, Charlotenlund. OR 5448.

 

Nyt initiativ
teknisk
orientering

I tilslutning til efterårets møderække i København har automekaniker og bestyrelsesmedlem Poul Erik Mammen påtaget sig at give en serie tekniske oplysninger. Det kommer formentlig til at forme sig på den måde, at interesserede stiller en halv time før sædvanlig mødetid hver må-ned. Nærmere enkeltheder i efterårets mødeprogram.

 VOGNREGISTRE

Med forrige nummer af bladet fulgte et skema fra Ry Andersen. Det havde til formål at skaffe en liste over medlemmernes køretøjer og fortælle, hvem der er interesseret i Rally Informationer, samt inspirere til dannelsen af registre for de enkelte mærker.
   Det første formål er næppe opfyldt, idet der kun er indkommet godt 100 besvarelser. Men hvis kortet er gået tabt eller aldrig nået frem, kan nyt stadig fås hos Ry Andersen, Grenåvej 176, Risskov, telf. 061 7 8305.
   Foreløbig er der opstået fire ny sektioner eller registre, nemlig for Buick, Chevrolet, Fiat og Ford A. Registar for Buick Sektionen er: Stud. polyt. Peter Hass, Hald-agervej 2, Vanløse, for Chevrolet: Stud. art. Ulf Peter Ottosson, Højstrupvej 73,

 

Brønshøj, Fiat: Dekoratør Jørn Jakobsen, Fjordagervej 10, Haderslev, tager sig af de, vestlige Danmark og Ole E. Riisager, Ordrupvej 56, Charlottenlund, af det østlige. Ford A: Maskiningeniør P. E. Hansen, Fabrikvej 13, Horsens.
   Tanken er jo ikke blot at udfærdige registre, men også at der skal være en bestemt, andre kan henvende sig til, hvis de gør iagttagelser af ukendte eksemplarer af de respektive mærker, eller finder reservedele osv.
   Så vidt vides er der også en Harlev Sektion under optræk, og andre følger sikkert efter. I forvejen findes der mere eller mindre formelt sektioner for mærkerne Bugatti, Packard, Rolls Royce og vist nok Ford T.
or.