|
AUBURN
På grund af dødsfald er Erik Asschenfeldts 12-tyl. Auburn
Convertible 1932 til salg for højeste bud. Modellen er så
sjælden, at den formodes at være den eneste i
Europa. Den er indregistreret og for nylig restaureret for mere end
15.000 kroner til fineste stand. Den har et væld af den tids
finesser såsom stilbare støddæmpere, automatisk smøring og
automatisk selvstarter og vacuumstyret overgear. Motoren er på 7½L,
tophastigheden 170 kmt, vægt 2.400 kg, skat 480 kroner (+
ekstraskatten).
Vognen kan beses ved henvendelse
til Århus skifteret, tel. 2 92 11, Tinghuset L sal tv.,
Vesterallé, Århus C, hvortil alle skriftlige tilbud indsendes
snarest. Alle tilbud over 8.000 kr. vil blive taget under
overvejelse, idet der lægges vægt på, at vognen kommer i gode
hænder.
INSTRUKTIONSBOG
for Morris Oxford og Cowley 1926-28, dansk udgave, 102 sider, mange
billeder, tegninger, diagrammer. Kan byttes med 1930
reservedelskatalog for H2rley-Davidson, lille Klaxon motorhorn for
HD, eller andet.
Svend Amdissen, Nørbæk pr. Fårup.
NIMBUS 1920 - 27
søges karburator — vulstfælge og dæk 28 X 3 - cylindre.
Ældre motorcykler sælges samt 5 Ford T hjul og Ford. A med kaleche
og coupé.
Ernst Hansen, Tapdrup
Tlf. Viborg 1629
Som det vil erindres bebudede vi i oktobernummeret, at
martsnummeret ville indeholde en medlemsliste. De i oktobernummeret
nævnte forudsætninger for en listes fremkomst er imidlertid ikke
til
|
|
DANSK VETERANBIL KLUB
Bredgade 67, København K. PA 145
B E S T Y R E L S E:
O. T. Neel, formand.
E. Vagn Jensen,
næstformand,
B. Mackeprang, sekretær.
Th. Ry Andersen.
E. Mackeprang.
B. Büllow-Jacobsen
V. Loft.
K. 0, B. Jørgensen.
I. Wiboe Hansen.
K. Bach.
J.P.
Ravnskov.
P. E. Mammen.
H. J. Beier.
|
R E D A K T 1 0 N
O. E. Riisager (ansv. og
hvortil stof
bedes sendt),
Sandbjergvej 44B,
Trørød pr.
Vedbæk. (01) 891148.
Th. Ry Andersen, Grenåvej 176,
Risskov, Århus.
(061) 7 83 05,
H. J. Beier, Ryparken 60,
København Ø. RY 7672.
J. Gråe, Kollegiehaven 24,
Charlottenlund. OR 8325.
Schouboe (annoncer)
Vangedevej 152A, Søborg. 690025.
J. Sestoft, Blidahpark
32, Hellerup.
HE 5519.
|
stede og det er hverken medlemmernes
eller redaktionens skyld. Men sagen er ikke glemt, og vi vender
tilbage til den.
Næste nummer af bladet kommer til juni, og stof til det
skal være redaktionen i hænde 1. maj. Vi efterlyser igen bidrag fra
medlemmer, det være sig polemiske indlæg, artikler om bilmærker,
beretninger om restaureringer eller tekniske erfaringer, notitser
eller forslag til lån fra mærkespecialklubbernes publikationer.
Små inserater om køb, salg, efterlysninger etc. optages
gratis i bladet. Egentlige firmaannoncer tegnes hos Kjeld Schouboe.
Der siges at være et enkelt medlem der har haft ondt af,
at bladet udsendes i en firmakuvert. Det er der ingen grund til.
Årsagen er, at vi på den måde får kuverter og lån af
frankeringsmaskine vederlagsfrit, til fremme af bladets almindelige
økonomi.
|
|
|
Vægtafgiften
Redaktionen har bedt mig fremsætte en udtalelse
til det første nummer af bladet i 1965, hvilken opfordring jeg
meget gerne efterkommer.
Indledningsvis må jeg på mange medlemmers og
egne vegne udtrykke min glæde over, at bladet kommer regelmæssigt,
og at hele dette område af klubarbejdet synes at være lagt i faste
rammer.
Desværre synes det, som om den store
vægtafgift, som opkræves i første kvartal, måske vil fortsætte
også i de næste kvartaler, og i den anledning gør jeg på
klubbens vegne forestillinger om spørgsmålet på de rette steder,
jeg tror imidlertid ikke, der er stort håb om en dispensation, og
det er måske i det hele et spørgsmål, om en dispensation vil
være i klubbens vel forståede interesse. Dispensationen vil kun
blive til gavn for et ganske lille antal af medlemmer, der holder de
meget tunge vogne kørende, og jeg tror, man skal passe på, at man
ikke ved en dispensation forskærtser muligheden for til sin tid at
få gennemført en veteranbil-pladeordning til gavn for alle medlemmerne.
Klubben ville stå stærkere i hele dette
spørgsmål, hvis mange af dens medlemmers vogne blev holdt
kørende, men desværre synes jeg, at udviklingen driver imod den
samme tilstand, som vi kender i mange lande: England, Holland,
Frankrig og Tyskland, hvor de gamle vogne |
|
ikke bruges, men kun kommer frem en eller to
gange om året. Jeg vil henstille, at de medlemmer, der kan bruge
deres vogne, sørger for, at disse er i fuld forskriftsmæssig stand
og bruger dem i det daglige, idet det vil lette forhandlingerne med
myndighederne at kunne påpege, at landet har en mobil museumsreserve,
der altid er i stand til at belyse udviklingen på dette tekniske
område. Skulle denne henstilling siddes overhørig, kunne man
glæde sig over, at klubben har en sideløbende virksomhed som
Bilhistorisk Selskab, og vi må så i et vist omfang koncentrere os
om denne side af foreningens virke.
Det forløbne år viste en glædelig aktivitet
på løbsområdet, og krese indenfor klubben, der særligt
interesserer sig for dette spørgsmål, vil også tage arbejdet op
for 1965. Det ville være morsomt, hvis der var så meget liv i
klubben og udvikling i dens linje, at der kunne komme en periode,
hvor man med held kunne arrangere udflugter, idet dette
tilsyneladende ville styrke interessen, ikke mindst blandt de yngre
medlemmer af klubben, som det i så høj grad gælder om at
aktivisere.
jeg vil meget henstille, at man deltager ikke
blot i klubbens løb og arrangementer, men i de møder, der
arrangeres, så at man får så alsidig en repræsentation af
medlemmernes synspunkter som muligt.
FORMANDEN |
|
|