!fortsat fra side 3)
Jensen og direktør Gyldenkrone må da være lige
velkomne, dersom de ønsker at mødes med andre i en fælles hobby.
Dernæst fik jeg noget af et chock ved at få det smukke medlemsblad
tilsendt — et virkeligt elegant visitkort, det skal indrømmes —
men års erfaring med andet motorarbejde siger mig, at bladet sammen
med administrationen sluger kontingentet.
For nylig ringede jeg hr. Ry Andersen, Århus, op
for glad at fortælle, at jeg nu sikkert havde fundet det
ideelle samlingspunkt for Horsens-Århus-folkene med garager og
mulighed for værksted til en rimelig betaling. „Vi ejer ikke en
krone og får heller ingen", lød svaret. Jeg var egentlig
nærmest lamslået, for min tanke er, at det primære for en
veteranbilklub må være at opkøbe veteranbiler, restaurere dem og
opbevare dem, samt være samlingspunkt for veteranbilinteresserede
med eller uden private vogne.
Hvorfor har man ikke organiseret sig som Dansk
Automobilsports Union? Her er de mange selvstændige klubber landet
over tilsluttet en central union, der forhandler med
myndighederne, organiserer samarbejdet klubberne imellem samt
udgiver et fælles blad. Dette må DVK da også kunne gøre med stor
fordel, således at man havde lokale selvstændige klubber, Århus
Veteranbil Klub, — Køge do. — Esbjerg do., osv. — alle
tilsluttet den centrale forening, DVK, med en afgift på f. eks. 10
kr. pr. medlem. Dermed havde de lokale foreninger midler til
rådighed til opkøb og restaurering samt opbevaring. Ville det ikke
ligeledes skabe mere lokalt initiativ?
Ovenstående betragtninger er måske nok naive i
gamle medlemmers øren, men de er fremsat i interesse for sagen og
bedes besvaret på den linie.
Harry IV. Bondesen.
|
|
Red. anm.: Bladet betales så ar sige helt af
annonceindtægten. Se iøvrigt formandens kommentar i bladets leder.
Juelsminde
På grund af et uforudset stort antal
middagsgæster den 2. oktober, den oprindelig planlagte dato
for vor Juelsmindetur, har værten på Snaptun Færgekro bedt mig
lægge vort arrangement lørdag den 9. oktober i stedet. Vor
mulighed for overnatning og garager til bilerne bliver væventlig
bedre denne dato. Jeg håber, at denne lille ændring ikke vil
forhindre nogle af medlemmerne i at komme. Turen vil blive lagt til
rette efter samme linje som sidste år,, vi mødes ved færgelejet
ved tretiden, afpasset efter færgens ankomst fra Sjælland, kører
med ca. et minuts interval ud på en tur i omegnen (vi skal nok
ændre ruten lidt) og ankommer senest klokken 18 til Snaptun
Færgekro, hvor vi spiser middag klokken ca. 19. Klokken 21
skulle vi gerne hygge os om kaffebordet, og her bliver de
udsatte præmier delt ud. Velkommen til Juelsminde.
Jonne Vagn Jensen.
HARLEY-DAVIDSON SEKTIONEN
Sektionen deltog udenfor
konkurrence med fire medlemmer i Himmelbjergløbet, hvilket vakte
adskillig interesse. De fire maskiner var: 1.000 ccm 1926 med
sidevogn, 1.000 ccm 1928 solo og 2 stk. 1.200 ccm.
1930 med sidevogn.
Sektionen søger stadig kontakt med HD ejere.
Ny adresse: Svend Amdissen, O. Fussing pr. Bjerregrav. |