Bilhistorisk Tidsskrift    1967 nr.  11     side  2 & 3

  

 

       DANSK VETERANBIL KLUB 
  Soløsevej 53, Gentofte, OR 963
           B E S T Y R E L S E:
  E. Vagn Jensen, formand,
     Drammelsbæk pr. Neder Randlev,
      (065) 4 09 55 Ørting 22.
   B. Mackeprang, næstformand,
      (klubbens adresse).
   H. J. Beier, kasserer Ryparken 60,
         København Ø.
   Vagn Loft, sekretær. 
   Th. Ry Andersen.
   E. Mackeprang.
   B. Büllow-Jacobsen
   K. 0. B. Jørgensen.
   I. Wiboe Hansen. 
   K. Bach.
   E.F. Jacobsen.
   P. E. Hansen.
   B. Hoffmann.
   F. Sørensen.

                REDAKTION
   0. E. Riisager (ansv. og hvortil 
       stof bedes sendt), 
       Sandbjergvej 44 B, 
       Trørød pr. Vedbæk (01) 89 11 48.
   Th. Ry Andersen, Grenåvej 176,
           Risskov, Århus. (061) 7 83 05.
   H. J. Beter, Ryparken 60,
        København Ø. RY 7672.
    K. Schouboe (annoncer),
        Vangedevej 152 A, Søborg. 69 00 25.
     J. Sestoft, Skjoldagervej 20, Gentofte. 
        GEntofte 9155.
    Eftertryk tilladt med kildeangivelse

Bilen på forsiden er en Mitchell Little Six 1913, fremstillet af Mitchell-Leveis Motor Co., Racine, Wisconsin. Den på side 3 er en Alco 1912 fra American Locomotivs Co. i New York. Og illustrationen til løbskalenderen er en Everitt 30 1910 fra Metzger Motor Car Co., Detroit, Michigan.

DYNAMOKUL OG STARTERKUL
til gamle biler og motorcykler
fremstilles efter prøver.
Dansk Elektrokul Industri
Klingseyvej 6, Vanløse
tel. (01) 743132

 

   Société des Bugattistes Danois,
       H. C. Rasmussen, 
       Kronprinsessegade 46 D,  Kbh. K.
  Buick Registret
     Peter Hass, Haldagervej 2, Vanløse.
   Chevrolet Registret 
       Ulf Peter Ottosson, 
      Vestre Paradisvej 111, Holte.
   Fiat Registret
     Ole Riisager,
     Sandbjergvej 44 B, Vedbæk.
     Jørn Jacobsen, 
       Schleppegrellsgade 20, Århus C.
   Ford A Sektionen
      
P. E. Hansen, Torstedalle 25, Horsens.
   Harley Davidson Registret
      Svend Amdissen, Over Fussing pr. Randers.
   Indian Registret 
      Erik Ballermann,
      Børglumsvej 2, blok 1 vær. 11, Risskov
   Jaguar & SS Registret 
      Henrik Horsten,  Sandbjerggade 19, Kbh. N.
   Rolls-Royce Sektionen 
      Ib Wiboe Hansen, Fuglevadsvej 58, Lyngby.
   Singer Registret 
       Ulf Korremann,  Roskildevej 114, Valby.

                           FIAT 500
1 stk. model A, 1937138 med kantileverfjedre bagtil. Denne vogn er i god ,restaurabel" stand da der allerede er udført en del pladearbejde på den.
1 stk. model B 1946 i adskilt stand, kun egnet til reservedele.
1 stk. model C 1953, som kan anvendes til reservedele hvad angår hjul med fine dæk, døre, sæder m. m. C modellen er i rigtig god stand da det er en svensk skrotbil.
1 stk. helt ny dør samt diverse reservedele (hjul, forparti, navkapsler, vindueslister, glas, lygter, forfjeder m. m.), mange af delene er fabriksny.
Pris 2000.— kr. for det hele excl. transport.

B. Mackeprang,
Soløsevej 53, Gentofte ORdrup 963

 

I løbet af 1966 voksede DVK yderligere. Medlemstallet var ved udgangen af året omtrent 290, det største nogensinde og en fremgang på netto næsten 60 på et år. Det er til at tage og føle på.
   Erfaringsmæssigt falder der nogle fra hvert år, når kontingentet skal betales, selv om der stadig er så lavt som 35 kroner. 1 1966 gjaldt det vist 13 medlemmer, og som de foregående år kunne man undre sig over, at der var flere gamle medlemmer, der gled ud på den måde trods to rykkerskrivelser. Man kan jo altid håbe, at det ikke sker igen i år, første hold rykkerskrivelser sendes ud sammen med dette nummer af bladet!
   På bestyrelsens opfordring kom der i 1966 flere billeder i Bilhistorisk Tidsskrift, det blev også tykkere og vi 

 

valgte efterhånden en bedre papirsort for at kunne bruge finere raster og få billederne til at stå bedre. Som det kan ses af årsregnskabet har bladet da også kostet betydeligt mere end i 1965, og desværre har der samtidig været mindre  annonceindtægt. Ikke desto mindre har klubbens regnskab som helhed kunnet opvise et næsten lige så stort overskud til forøgelse af den i forvejen anseelige formue. Det er derfor meningen at fortsætte bladet i den nuværende skikkelse, da det dels må anses for at være en vigtig kontaktformidler mellem klubbens medlemmer, dels er noget af klubbens ansigt udadtil. Det sendes til de udenlandske klubber, DVK har forbindelse med, og til motorredaktionerne på de større aviser.