Københavns kommunes ærespræmie tilfaldt Kaj Bach,
der i Mathis 1920 som den eneste undgik strafpoints under manøvreprøverne, og desuden havde laveste
samlede antal strafpoints for rallykørsel og bedømmelsen i Concours d'EIégance.
Resultaterne var i øvrigt:
Rally og manøvreprøve, klasse 2, vogne fra 1904 til 1920:
1. Kaj Bach, Mathis 1920, 16 strafpoints
2. Manfred Almkvist, Sverige, Ford T 1914,
53 strafpoints
3. Egon Madsen, Opel 1910, 55 strafpoints
Klasse 3, vogne fra 1921 til 1930:
1. Son Borch-Christensen, Fiat 501 1922,
35 strafpoints
2. Knud E. Pedersen, Ford T 1925,
35 strafpoints
3. E. Lindvig Jensen, Ford T 1926,
50 strafpoints
Klasse 4, vogne fra 1931 til 35:
1. Henning Jensen, Ford A 1930,
31 strafpoints
2. Bent Meinertz, Ford A 1931,
41 strafpoints
3. Jens Bosch Jensen, Ford A 1931,
41 strafpoints
Concours d'EIégance:
Klasse A, 0-1.000 kg: Niels Pedersen, Austin Seven 1930 (ejer Hans Sørensen)
Klasse B, 1.0001-1.500 kg: John Arendtsen, SS100 1935 (ejer Fa. E. Sommer)
Klasse C, 1.501 kg og derover: P. Løgsted, Vauxhall OD 1923 (ejer Fa. Hans Lystrup).
Vort norske medlem Gerhard Prøsch fik en præmie for at være kørt længst for at deltage (i sin
Buick 1928 limousine, tidligere Oslo-droske).
|
|
Tolv medlemmer af den engelske The Pre-War Austin Seven
Club har med i alt syv vogne været på en Danmarks-tur ved Hans Sørensens mellemkomst. Opholdet
strakte sig over fem dage i begyndelsen af august og omfattede udflugter, museumsbesøg og gensidig
beundring af vogne.
Redaktionens efterlysning af gamle fotografier har til nu indbragt cirka 125 billeder. De
bedste vil blive bragt i Bil-historisk Tidsskrift efterhånden.
Mundus motorcyklen, som Ry Andersen skrev om i marts-nummeret af Bilhistorisk Tidsskrift, er stadig
til salg for en fantasipris. Men Børge Kå, for hvem intet er umuligt, har fundet og erhvervet det
meste af et andet eksemplar af racen!
Egon Hansen er ikke imponeret af Find Sommers fund af en James 1914. Han har selv erhvervet en lige
så fin Hudson mc fra 1912. Utroligt at det kan blive ved.
Svend Hauberg arbejder for fuld kraft på at gøre sin Gladiator klar — med et lille håb om at nå
det til Brighton løbet.
Da K. Schouboe og 0. Riisager for nu godt tre år siden masede sig ind i bladredaktionen, blev der
ymtet meget om, at nu kom der vel kun Fiatstof i bladet. Derfor har vi så godt som ikke turdet nævne
navnet Fiat siden. Men nu skal det lige-
|