Mødedatoer
Der indkaldes til generalforsamling med dagsorden i henhold til lovene. Generalforsamlingen holdes
lørdag eftermiddag den 27. april klokken 15 på Trafikhistorisk Museum, Pedershvile ved Helsinge.
Som punkt 3 på dagsordenen er anmeldt et forslag fra en kreds af
jyske medlemmer om, at hveranden generalforsamling holdes i Jylland.
Foruden at der er det sædvanlige antal bestyrelsesmedlemmer på
valg, har K. O. B. Jørgensen meddelt, at han ønsker at ud. træde af bestyrelsen.
På valg er: Wiboe Hansen, Beier, Ry Andersen, Bülow Jacobsen og
B. Mackeprang.
Som meddelt i bladets leder må de københavnske møder skifte
sted. Martsmødet, torsdag den 14. marts kl. 19:30, bliver det sidste i Storvaskeriets kantine,
Sydmarken 27 i Gladsaxe. Derefter kommer altså generalforsamlingen på Trafikhistorisk Muserum, og de
følgende møder holdes ligeledes på Trafikhistorisk Museum, nemlig onsdag den 15. maj og torsdag den
13. juni, klokken 19:30.
De jyske møder fortsætter på Hørning Kro ved Århus den første
tirsdag i hver måned, klokken 20.
Garageproblemet
Dette indlæg opfordrer de medlemmer, der er interesseret i fælles
opbevaringsmuligheder, til at meddele det bag på vognlisten, som udsendes med dette nummer.
Personlig vil jeg gerne være med til at løse opbevaringsproblemet
her på Sjælland, da jeg ved, at det er aktuelt for mange |
|
medlemmer og endnu flere vogne. Er der lige så store uopfyldte
behov andre steder, så lad det blot komme frem.
Mange dyre vogne opbevares utilstrækkeligt sikrede og fugtigt
eller i dyre enkeltgarager. Og det har utallige gange i årenes løb vist sig, at interesserede
afstår fra at købe på grund af manglende opbevaringsmuligheder.
Selv om vognpriserne er steget i takt med forringelsen af udvalgets
kvantitet og kvalitet, forekommer stadig tilfælde af beskedne priser.
Ang. Peter Lykkebergs forslag om vognfond må det fremhæves, at
det i første omgang er opbevaringsproblemerne, der må gøres noget ved. De er også økonomisk
overvejende i forhold til anskaffelsespriserne, fordi priser omkring 100 kroner er almindelige
for vogne, der endnu ikke er efterspurgte, især hvis man finder dem uden om folk, som tror at kunne
gøre store forretninger på at være mellemhandlere.
Da jeg, allerede inden svar på opfordringen indløber, kender et
antal plads-søgende medlemsejede vogne, vil jeg anmode dem, som måtte have kendskab til fordelagtige
lejemuligheder på Sjælland, om at give det til kende. En enkelt god mulighed undersøges allerede i
Københavns nærhed.
Den gang jeg søgte plads til min første vogn, Buick'en, fandt jeg
i stedet den i sidste nummer omtalte AGA, hvilket ganske vist var et positivt resultat. Jeg slutter
med håbet om, at det gennem fælles anstrengelser skal lykkes også i pladsspørgsmålet at opnå et
positivt resultat, som viser at klubben består af aktive medlemmer, der vil løse et spørgsmål som
med rette kan betegnes som et fællesanliggende.
Peter Hass.
|