Bilhistorisk Tidsskrift    1968 nr.  18     side  24 & 25

  

 

 

 

 Niels Petersen i Broddal er ved at finjustere motoren til sin Fiat 503 Berlina Extra Luxe 1927. Fortøj, bagtøj, motor og chassis er klar til samling, hvilket sker til foråret. Vognen forventes færdigrestaureret  cirka 1972. På det andet billede ses den inden den blev skilt ad. Måske tages to stk, NSU mc under behandling samtidig med Fiat'en: En 2-cylindres fra 1919 og en  1-cylindret fra 1922,

Hans Mejer Larsen ; Taulov håber at få sin Citroën C.3 „Kløverblad" 1925 færdig næste år, men måske bliver det først i 1970 — det af hænger af hvor mange andre i Fredericia-området han skal hjælpe.

Henning Andreasen har som bekendt restaureret NSU mc 1922 og topersoners åben Buick 1938. En BSA 1924 vil være færdig om to år og en Chrysler 1929 touring i 1971-72. På det ene billede ses den ved ankomsten til Harndrup, på det andet

 

er den skilt ad og Henning Andreasen er i gang med et af de store problemer: Forskærme med dobbelt plade. og ombukkede kanter.
A. M. Nielsen bar givet sig i lag med en frygtelig opslidt Renauh 6
CV' touring 1927, men går til sagen med

 

 

 

 

 mod og optimisime. Vognen forventes færdig i 1972. Det frit i luften svævende motor-cykelstel hører til en Puch R2 1912-13. Forklaringen på det særprægede værkstedsinteriør kender vi ikke — måske foregår det virkelig i dagligstuen, efter draperierne at dømme.