Bilhistorisk Tidsskrift    1969 nr.  19     side  16 & 17

  

 

 

 Dette nummers pinup-bil er Erik Koux' Bugatti type 57 Ventoux coupé fra 1935. Vognen er i fuldstændig original stand, den er købt i Schweiz af den oprindelige ejer, og det er en fornøjelse at se den i den københavnske trafik. 

 

Koux hører til dem, der synes at de gamle og fornemme biler skal bruges, hvis de kan tåle det. Hans type 37 racer årgang 1926 har også jævnligt været et livligt element i det københavnske bybillede.


Steen Hartvigsen i Nykøbing F har solgt sin Ford T 1925 og har til gengæld anskaffet en 23 touring og en Chevrolet 1927 coach. — Det forlyder at Rolf Bratland har hentet en flustin 7 i England til sin kone — og at Erik Koux allerede er ved at være færdig med den Fiat 508 Balilla 1935, han købte til sin kone af O. Riisager i efteråret. Jørgen Graae har solgt sin kongevogn Cadillac 370A V12 1930 med dansk Højer karrosseri, bygget til Christian den Tiende. Den ny ejer er Claus Ahlefeldt. Dermed er begge de eksisterende Cadillac'er som har tilhørt

 

Chr. X at finde på Fyn. Graae har betinget sig forkøbsret til vognen, for at forebygge at den nogensinde går til udlandet. — Et ret nyt medlem, Jørgen Strøfer Hansen, afslører sig i fællig med sin far og bror som ejer af en lille snes Ford A'er, hvoraf 6-7 åbne og en coupe, to Ford T, en Ford V8 32 roadster og en Durant 1930. — Vi omtalte i sidste nummer, at Jørn Jacobsen havde solgt sin Singer. Det viser sig, at han har byttet vogn med Jørgen Bardram og har fået dennes Buick cabriolet 1934. — Henrik Houmøller, der jo sammen med sin fæt-