Bilhistorisk Tidsskrift    1969 nr.  21     side  2 & 3

  

 

       DANSK VETERANBIL KLUB 
  Soløsevej 53, Gentofte, 
  tel. ORdrup 963, efter kl 19.
           B E S T Y R E L S E:
    B. Mackeprang, formand,
      (klubbens adresse).
   P.E. Hansen, næstformand,
      Torstedalle 25, 8700 Horsens
      tel. (05)  62 83 32
   H. J. Beier, kasserer Ryparken 60,
         2100 København Ø.
   Ib Wiboe Hansen, sekretær,
      Fuglevadsvej 58, 2800 Lyngby.
    Th. Ry Andersen
   Kaj Bach.
   Henning Fast.
   Jørgen Graae.
   E.Vagn Jensen
   Dennis Hebsgård.
   E.F. Jacobsen
   Åge Louring.
   Vagn Loft.
   Jens Nielsen
   Fl. Sørensen.

                REDAKTION
   O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof 
       bedes sendt),  Krogholmgårdsvej 70 , 
       2950 Vedbæk  (01) 89 11 48.
   Th. Ry Andersen, Grenåvej 176,
       8240 Risskov, (06) 17 83 05.
   H. J. Beier, Ryparken 60,
        2100 København Ø. RYvang 7672.
   M. Bessermann-Nielsen, Ellevadsvej 7A,
        2920 Charlottenlund. ORdrup 8199
    K. Schouboe (annoncer),
        Ravnsholtvej 23, 3450 Allerød.
        (03) 27 44 22.
        Eftertryk tilladt med kildeangivelse

MØDEPROGRAM
Medlemsmøderne holdes for Jyllands vedkommende på Hørning Kro ved Århus den første tirsdag i hver måned klokken 20:00.
   De sjællandske møder holdes i Frederiksberghallens restaurant, Jens Jessensvej 20. Det er klokken 19:30 på datoerne: Fredag den 19. september, mandag den 13. oktober, onsdag den 12. november og fredag den 12. december.
   Medlemmer som måtte have film eller lysbilleder, fx. fra sommerens løb, er meget velkomne til at vise det på møderne. I København bedes de forud underrette Flemming Sørensen, telefon 53 23 40.

 

   Austin Sektionen,
     Hans Sørensen
     Fredensalle 15, 3300 Frederiksværk    
   Sociéte des Bugattistes Danois
     
H.C. Rasmussen, 
      Studiestræde 49, 1455 Kbhvn. K.
  Buick Registret
     Peter Hass,  Bakkegårdsalle 2, 3.
     1304 København V.
   Chevrolet Registret 
       Ulf Peter Ottosson, 
     Skovlyporten blok 4 nr. 1, 2840 Holte.
   Fiat Registret
     Ole Riisager,
     Krogholmgårdsvej 70 , 2950 Vedbæk.
    Ford A Sektionen
      
Jørgen Ehrhorn, Bisgårdsvej 19, 
      8300 Odder.
   Harley Davidson Registret
      Svend Amdissen, 
     Over Fussing pr. 8900 Randers.
   Indian Registret 
      Erik Ballermann,
      Sandøgade 5, 8200 Århus N.
   Jaguar & SS Registret 
      Henrik Thomsen, Nylandsvej 35, 
      4600 Køge.
   Mercedes-Benz Registret
      
Poul Jørgensen, Grønnevej 261, 12.
      2830 Virum
   MG Registret
      
Falko Lorenz,
      Arre pr. 6800 Varde
   Morris Sektionen
     Finn Wodschow, Lyngvej 48, 2800 Lyngby.
   Rolls-Royce Sektionen 

      Ib Wiboe Hansen, Fuglevadsvej 58, 
      2800 Lyngby.
   Singer Registret 
       Ulf Korremann,  Åkandevej 72, 
      3500 Værløse.

FORSIDEN:
Dennis Hebsgårds Bugatti type 13 skubbes i gang ved Egeskov.
   FOTOS i dette nummer er af eller fra: Erik Ballermann (forsiden m. m.), Asger Steen Andersen, Jan Arnesen, Peter Lykkeberg, E. Lorentzen, frk. Kramper, Ry Andersen, Sv. Dråby, Hans Blichfeldt, Flemming Sørensen, Jørgen Christensen, Stig Jensen, Bent Mackeprang, Knud Marker, K. E. Guldager, Frank Studstrup.

 

Ny formand

Som vi nåede at meddele på en indlagt seddel i juni-nummeret af bladet, har klubben fået ny formand. Bestyrelsen konstituerede sig sådan at Bent Mackeprang afløste Vagn Jensen på formandsposten og P. E. Hansen efterfulgte Bent Mackeprang som næstformand.
   Til det er der at sige, at Bent Mackeprang vil blive hilst velkommen på posten af medlemskredsen. Han er ligesom de to forrige formænd blandt DVK's stiftere og har måske mere end nogen anden æren for klubbens trivsel og fremgang. Som en kuriositet kan det nævnes at Erik Vagn Jensen har medlemsnummer 2 og Mackeprang nummer 3. Klubbens egentlige stifter og formand gennem de første 10 år 0. T. Neel havde beskedent taget medlemsnummer 11 — og nummer 1 var afdøde professor Weber.
   Det er ingen tilfældighed at P. E. Hansen er blevet næstformand. Dels er han en af de mest aktive og „rigtige i ånden" af de lidt nyere,

 

 og dels vil P. E. Hansen på udmærket måde være en slags formand for Danmark vest for Storebælt — det er jo mærkværdigt at vandene stadig skiller os så meget som de gør.
   På fornyet foranledning kan jeg ikke bare mig for igen at ride en af mine bovlamme kæpheste — vognenes originalitet og korrekte datering. Igen i sommer har vi set vogne, såvel danske som udenlandske, med forniklingen trukket af messingdelene og anmeldt til ældre aldersklasser end den de hørte hjemme i. Jeg mener stadig, at begge dele burde være diskvalifikationsgrund. Derimod må man bære over med at vogne kommer med fx. uoriginale lygter eller hjul, når de originale ikke har kunnet skaffes — men så kan ejerne vel heller ikke forvente topplacering. Den bevidste uærlighed er usportslig — ja i det øjeblik en vogn præmieres i en klasse den ikke hører hjemme i, er det da ved at tangere bedra-