par fine eksemplarer. Især bemærkedes en cremefarvet åben meget
velrestaureret.
Ja, og så var der det sædvanlige kolossale antal Ford T og A'er. To af disse gjorde sig
bemærket, for en gangs skyld dog i negativ retning: Den alderstegne Ford T roadster 1915, hvor ikke
en stump er fra før 1922, samt en vidunderlig violet Ford A med kommodehåndtag. Sidstnævnte blev
heldigvis forment adgang til løbet.
repræsenteret i størst antal. Vel ikke underligt, det må være den cykel, der har overlevet i
størst antal. Men adskillige andre mærker sås og nummerpladerne viste både dansk, svensk, engelsk
og tysk indregistrerede motorcykler. Bemærkelsesværdig var Find Sommers pragtfuld restaureret 1916
James, kørt af August Bendt, samt en tysk Adler 1903.
Om aftenen var der arrangeret sammenkomst på slotspavillionen i Hillerød.
M. Bessermann.
|
|
Resultater:
Placering i rally og totalplacering, ærespræmie E. Lindvig Jensen, Ford T 1926. Klasse
1: Carl Johan Larsen, Citroën „A", klasse 2: E. Lindvig Jensen, Ford T 1926, klasse 3: Bjarne
Karlsen, Chevrolet 1931, klasse 4: Bent Vestergård, Austin 7 1935.
Concours d'Élégance: Totalvinder Carl Johan Larsen, Citroen „A", klasse A: Carl
Johan Larsen, Citroën „A", klasse B: T. Gyring Nielsen, Ford A 1929, klasse C: Kaj Bach, R-R
1933.
Motorcykler: Ærespræmie Henrik Houmøller, Super-X 1927.
Rally: Klasse 1: H.-J. Fahrenburg, Wanderer 1906, klasse 2: Henrik Houmøller, Super-X
1927, klasse 3: H. P. Gribskjold, Suecia 1931.
Concours d'Élégance: Klasse A: Henrik Houmøller, Super-X 1927, klasse B: Chr.
Rostgård, Harley-Davidson 1930.
|