Bilhistorisk Tidsskrift    1969 nr.  22     side  32 & 33

  

 

 

par fine eksemplarer. Især bemærkedes en cremefarvet åben meget velrestaureret.
   Ja, og sÃ¥ var der det sædvanlige kolossale antal Ford T og A'er. To af disse gjorde sig bemærket, for en gangs skyld dog i negativ retning: Den alderstegne Ford T roadster 1915, hvor ikke en stump er fra før 1922, samt en vidunderlig violet Ford A med kommodehÃ¥ndtag. Sidstnævnte blev heldigvis forment adgang til løbet.
repræsenteret i størst antal. Vel ikke underligt, det må være den cykel, der har overlevet i størst antal. Men adskillige andre mærker sås og nummerpladerne viste både dansk, svensk, engelsk og tysk indregistrerede motorcykler. Bemærkelsesværdig var Find Sommers pragtfuld restaureret 1916 James, kørt af August Bendt, samt en tysk Adler 1903.
   Om aftenen var der arrangeret sammenkomst pÃ¥ slotspavillionen i Hillerød.
                                                    M. Bessermann.

 

Resultater:
   Placering i rally og totalplacering, ærespræmie E. Lindvig Jensen, Ford T 1926. Klasse 1: Carl Johan Larsen, Citroën „A", klasse 2: E. Lindvig Jensen, Ford T 1926, klasse 3: Bjarne Karlsen, Chevrolet 1931, klasse 4: Bent VestergÃ¥rd, Austin 7 1935.
   Concours d'Élégance: Totalvinder Carl Johan Larsen, Citroen „A", klasse A: Carl Johan Larsen, Citroën „A", klasse B: T. Gyring Nielsen, Ford A 1929, klasse C: Kaj Bach, R-R 1933.
   Motorcykler: Ærespræmie Henrik Houmøller, Super-X 1927.
   Rally: Klasse 1: H.-J. Fahrenburg, Wanderer 1906, klasse 2: Henrik Houmøller, Super-X 1927, klasse 3: H. P. Gribskjold, Suecia 1931.
   Concours d'Élégance: Klasse A: Henrik Houmøller, Super-X 1927, klasse B: Chr. RostgÃ¥rd, Harley-Davidson 1930.


På modstående side ses tre af de tyskejede motorcykler, der deltog i Pedershvileløbet: Adler 1903, Evans 1921 og B.M.W. 1927.


(fortsat fra side 9)

hjulsleje i. Vognen var ikke ganske original, men Gunnar Falk købte den og regner med at føre den tilbage til original skikkelse. Skulle nogen ligge inde med oplysninger om denne vogntype besørger redaktionen gerne forbindelsen. En anden nyerhvervelse hos Gunnar Falk er en ½ -tons Ford A, som allerede har gjort god fyldest ved transport af mange reservedele mm. - - - Peter Alnøe har afhændet sin Chevrolet 1932 femvinduers coupé. Se billede i Bilhistorisk Tidsskrift nr. 17. ... Preben Pedersen har ifølge egen op-

 

givelse fået en Bugatti. I skrivende stund ved vi ikke mere om dette, men vi er meget spændt på at høre nærmere. - - -Poul V. Hebsgård i Vejle (fætter til Dennis H.) har været så uheldig at en Citroën C6 brændte for ham, netop som han skulle begynde at restaurere den. Resterne er overladt Fuglsbjerg som reservedele til en lignende vogn. Poul Hebsgård har i stedet købt en Reo Wolverine 1927 af Bent Larsen i Tønning. - - - Poul Suhr har solgt sin DeSoto roadster og har til gengæld været så fantastisk heldig at få afdøde købmand Kirchheiners bekendte Dodge touring fra 1921. Denne vogn kunne sidst