Bilhistorisk Tidsskrift  23/1970    side 3

 Der er to vigtige argumenter for, at vi har lagt bladet ned. Det første har vi ikke selv fundet på: At motorcykler og biler har jo den facon. Der er adskillige andre veteranbil blade, fx i USA, Frankrig og Sverige, der er gået over til tværformatet, fordi det giver et mere nærliggende layout. Det samme gælder veteranbilbøger og museumskataloger.
    Det andet hovedargument er, at nu trænger redaktøren til afveksling og ny inspiration.
    Med bevarelse af den hidtidige størrelse sats og spaltebredde vil vi ved at gøre margenen lidt mindre, kunne få mere stof på hver side end før, uden at det går ud over det stilfulde.
     På en eller anden måde har jeg også på fornemmelsen, at tværformatet vil lette en mulig senere overgang fra bogtryk til offset. Det vil ganske vist ikke give

helt så god billedkvalitet, men vil til gengæld give os frie hænder til at blande mange flere og Større billeder i teksten.
   Af omsorg for de to medlemmer, der lader Bilhistorisk Tidsskrift indbinde, har vi ladet ændringen ske ved et årgangsskift. De, der har det stående i kassette eller liggende i en bunke får ingen problemer, de ydre mål er de samme som før, bare på den anden led.

   Som det vil kunne ses længere henne i bladet, er det lykkedes at
få en ny medlemsliste fra hånden.
Den adskiller sig fra den forrige ved at medlemsnumre og stillinger er strøget. Til  gengæld er der
føjet postnumre og telefonnumre til.
Da den forrige medlemsliste stod i bladet i juni 1966 var der ca. 230 medlemmer. Nu har DVK et godt stykke 

over 500 medlemmer, antallet er mere end fordoblet, så det må siges at være på tide at den ny liste udkommer.

   Næste punkt på programmet bliver så en liste over køretøjerne. Vort nødråb i sidste blad bevirkede at P.E.Hansen tilbød at tage slæbet, og så ved vi,  det er i gode hænder. Man kan bare undre sig over, at selv om klubbens medlemstal er så stærkt voksende, er det altid de samme der skal gøre arbejdet. P.E. er jo i forvejen en af de mest aktive vi har.
    Men det glædelige er altså, at der er udsigt til en liste i en overskuelig fremtid, og det vil igen sige, at hvis der er nogen i medlemskredsen som skylder at oplyse, at de har skilt sig af med eller erhvervet køretøjer, så skal vi have det at vide for at listen kan blive så rigtig som muligt. Lad være med at vente, så det går i