Bilhistorisk Tidsskrift  23/1970    side 8

FREM AF BUSKEN
  Det står stadig ret skralt til med reaktionerne på vore løbende efterlysninger af instruktionsbøger osv. til låns til kopieringstjenesten. Men vi vil da ikke opgive håbet. Er der ingen, som har noget materiale om følgende:
   Wanderer 5/1.2. 5/15 og 5/20, Renault alle modeller fra ca. 1922 til 1932, Citroén. alle modeller 1919-28, Erskine 1927, Vauxhall VX 32, Opel 4:20, Rovin, BSA G30-15, Austin 12/6, Indian 4, FN 350 og 500 ccm 1928-29, Harley-David- son 1.200 ccm og Flying Twin, Chrysler „65", BMW' 327 og 327/28, Fiat 508, Fiat 500 (førkrigs), Dodge DC 1930, Plymouth 1933.

ÅLHOLM TUREN
   Mødestedet for Ålholm-turen vil blive Korsør (nærmere angivelse følger) fredag den 10. juli om aftenen eller senest lørdag morgen klokken 9. Lørdag formiddag går turen gennem det sydsjællandske landskab, blandt andet langs Susåen til Næstved og Gavnø, og derfra til frokostpause ved Restaurant Storstrømsbroen. Hvis nogen vil se Gavnø skal de blot passe at være ved

afgang fra Storstrømsbroen. Efter frokost- pausen går turen over Falster forbi et par større gårde til campingpladsen ved Marielyst. De, der vil bo på hotel eller motel, må selv sørge for at reservere værelser i god tid. Undervejs til Marielyst vil des blive kaffepause. Forventet ankomst til campingpladsen klokken ca. 16:30. Søndag formiddag går turen til Ålholm, hvor der er afsat 3 timer, hvorefter vi begiver os afstod over Lolland til Knuthenborg. hvor der bliver en rundtur i parken. Derefter skilles vi og hver især finder sin nærmeste vej hjem.
  Husk at få kort til campingpladsen. Startinstruktion og tilmeldelsesblanket følger med næste nummer af bladet.

Årgangsinddeling
    Årgangsinddelingen af køretøjerne ved vore løb kan somme tider nok give anledning til diskussion. Der er for eksempel ikke megen grund til at sætte 1920 som skel. 1917 eller 1918 er da også mere almindeligt anvendt i udlandet. På den anden side giver den sædvanligt anvendte internationale grænse: nytår 1931, den ulempe at Ford A kommer til at starte i to forskellige klasser. Ikke fordi det umiddelbart er noget eksempel til efterfølgelse,

men for at vise hvordan man også kan gøre, gengives her et forslag Norsk Veteranvogn Klubbs styrelse har drøftet: Veteran til og med 1918, Vintage I til og med 1926, Vintage II til og med 1930, Post Vintage til og med 1945. Og dertil Classic: 1925 til og med 1942, ifølge klassificeringsreglementet for Classic Car Club of America, Denne klassificering er så omfattende, at vi ikke ved denne lejlighed kan komme ind på den.

MORRIS SEKTIONEN
   Finn Wodschow undrer sig over at af klubbens mange Morrisjere har kun 6 henvendt sig til hans Morris Register - vi vil gerne opfordre mange flere til at gøre det. Adressen står på side 2.

NYE FORMÆND
  Danmarks Veteran Motorcykel Klub har skiftet formand. John Arendtsen har efterfulgt Skjold P. på posten og motorcykelklubbens blad er kommet i ny skikkelse, redigeret af Villy Poulsen.
   Arendtsen kender vi som medlem af vor egen klub gennem flere år og deltager i løb på sin elegante DKW motorcykel.