Bilhistorisk Tidsskrift  23/1970     side 11

Næstved Museums må være den en-cylindrede. På pladen forneden star: G. H. Jørgensens Automobil-Lager Kjøbenharn B.

Veteran to Vintage" af Kent Karslake og Laurence Pomeroy bemærker forfatterne lunt at der er grund til at formode at New Orleans automobilet er af kontinental oprindelse, idet „it bustles with metric threads in a most unbritish rnanner". I den engelske Veteran Car Club findes 5 New Orleans.
   I 1900 begyndte Vivinus at bygge 2- cylindrede vogne, stadig med luftkøling. Denne voiturette viste sig at være en meget hurtig vogn for sin tid, idet man på Dieghem-vejen opnåede en fart af 60 kmt.
   Herhjemme omtales Vivinus først i 1902, da G. H. Jørgensen, som importerede vognene, udstillede dem både i Koncertpalæet i København i marts og i Industribygningen i april. Den sidste udstilling fik en dag besøg af prinsesse Marie med følge, og da prinsessen ytrede lyst til at få en køretur og man bad hende udvælge en vogn. valgte hun en meget elegant, hvidmalet Vivinus phaeton, en 4-cylindret vogn som fabrikken netop det år var begyndt at fremstille.