Bilhistorisk Tidsskrift  23/1970     side 25

lettere at fa vognen solgt. Dette skete umiddelbart efter i 1926. hvorefter prins Axel på udstillingen i Forum købte en 6. serie long chassis Lancia Lambda.
   Hvor længe denne vogn var i kongelig eje, ved jeg ikke. men den tredje ejer var en hr. Rønnøw. nu ansat i firmaet Tage Schouboe A/S. Ganske pudsigt.
   Rønnow købte vognen i sommeren 1932 eller 1933 øg solgte den igen året efter, eller rettere den indgik i en byttehandel og havnede hos en automobilforhandler ved

Nørrebros Runddel. Herefter kan jeg ikke spore den længere.
   Rønnow fortæller videre, at han købte vognen for 500 kr. (der blev forlangt 750 kr.) af ejer nr. 2, der boede „et sted på Lyngbyvejen". Den var i rigtig god stand med ægte bøffellæder. Dog var motoren temmelig slidt, og blev hovedrepareret om vinteren.
   Grunden til, at den blev solgt efter kun godt et år, skal søges i. fortæller Rønnow. en episode en efterårssøndag, hvor familien

skulle ud at køre. To drenge stod tæt ved vognen, og da motoren blev startet op, råbte den ene til den anden, „nu skal du se luftskibet lette." Allerede dagen efter var Rønnow ejer af en Citroén at nyere dato. Medvirkende var dog nok også, at egerne i Rudge-Whitworth hjulene var løse, og en reparation af anselige dimensioner stod for døren. Dette kunne nemlig ikke foretages i Danmark, men måtte ske i England. Vognen lignede Ry Andersens på en prik, og Rønnow hævdede i begyn-