Bilhistorisk Tidsskrift  23/1970     side 26

delsen med bestemhed, da han så billedet på forsiden af „Bilhistorisk Tidsskrift", atdet var denne vogn, han og dermed ogsåprins Axel havde ejet. 
    Mr. Norton, der skriver om gamle motorcykler i Berlingske Tidende, har også ejet en Lancia Lambda. Da han er en meget vidende herre, skulle han nok kunne fortælle et og andet om Lancia.

bange for at anskaffe vogne af nyere årgange, blandt de seneste erhvervelser er 1939 Ford V-8, 1948 Daimler DB18 og 1934 Lanchester Leda.
   Der bliver også udstillet motorer, en gennemskåret Ford T motor, to stationære petroleumsmotorer, en FF fra Bjerringbro (ca. 1940) og en Massey-Harris fra om- kring første verdenskrig, og muligvis mo-

toren til den Lancia Aprilia Fuglsbjerg købte af Knud Marker. 
   Under restaurering i øjeblikket er en Pontiac 1926 og Ford T coupé 1927.
   I Rågeleje arbejder Børge Kå på at gøre klar til at åbne Rågeleje Bilmuseum til pinse. Bygningsmyndighedernes krav om beregninger af tagkonstruktion, afstivninger osv. har sinket arbejdet noget, men 

   For at vende tilbage til prins Axels første Lancia. så kender jeg intet som helst til dens skæbne efter opholdet i de kongelige stalde. Er der nogen, der ved mere?
                                M. Bessermann.

VORE MUSEER
    Fuglsbjerg håber at kunne åbne Stenderup Bilmuseum i sommer, muligvis i slutningen af juni. Der vil blive vist 15 biler og enkelte motorcykler i en hal, og i et tilstødende magasin 35 urestaurerede køretøjer. Det er dels egne, dels lånte sager. De restaurerede køretøjer bliver stillet op i kronologisk orden, og begynder med Johan Frederiksens Wanderer 1910-11, antagelig Meklenborgs Adler, Frederiksens Gideon brandsprøjte, osv., op til 1948-49 med den kongelige Packard cabriolet som afslutning. Fuglsbjerg er for øvrigt ikke

 Fuglsbjergs Pierce-Arrow bliver hentet hos Neel. Den har ikke de karakteristiske
 indbyggede lygter - det var valgfrit.