Bilhistorisk Tidsskrift  24/1970    side 5

København, men at det ville være en idé at arrangere dem inden for klubben, hvis tilstrækkelig interesse kunne mobiliseres. I København har man én gang i vinter været uheldig med leje eller rettere lån af en film fra Vintage Sports Car Club i England. Herved måtte klubben betale 900 kr. i moms og har nu et forfærdeligt besvær med at få disse refunderet, idet der i loven ikke er hjemmel hertil. Kommer man ud for at ville låne film i udlandet, vil det være tilrådeligt at indføre dem gennem et firma med momsbog. I København har man ligeledes været inviteret til sammenkomst hos BP med film, foredrag og gratis kaffe. Omkring 100 var mødt op. Det var mere end til nogen generalforsamling.
  Bladet, Bilhistorisk Tidsskrift, er nu blevet vendt om ligesom så mange andre lignende blade i udlandet, og man håbede ikke, det ville udløse for mange protester. Derefter blev der nærmere redegjort for økonomien. Mackeprang gjorde det dog først klart, at man inden for bestyrelsen var indstillet på at holde den sædvanlige standard både kvalitetsmæssigt som kvantitetsmæssigt, idet bladet var klubbens ansigt udadtil ligesom det for mange er den eneste kontakt med klubben. En nyskabelse inden for klubbens bladvirksomhed er

en påtænkt udgivelse af en månedlig nyhedsbulletin.
    I forbindelse med omtalen af de store udgifter ved udgivelsen af Bilhistorisk Tidsskrift blev det så småt antydet, at man på næste års generalforsamling vil foreslå en kontingentforhøjelse. Det vil være på høje tid, da man allerede på nuværende tidspunkt er begyndt at tære på klubbens formue, og til den tid vil have decimeret den kraftigt. Der er ingen, der skal komme og sige, at de hermed ikke er blevet advaret i tide.
   Sektionsarbejdet blev kort omtalt. Fiat sektionen har udsendt en oversigt over alle kendte Fiat'er hos DVK-medlemmer. Ford A sektionen har været ret passiv, hvorfor klubben har haft samarbejde med forskellige lokale Ford A klubber, dog mest med Københavns. Bugatti sektionen forbereder en international tur senere på året. Den nyoprettede Morris sektion har ikke haft stor tilgang i årets løb, og sektionen efterlyser stærkt ejere af dette mærke. Rolls- Royce sektionen, der tidligere var kendt for at være meget aktiv er på det sidste blevet meget passiv. Trods det store antal Ford T i klubben er der endnu ingen, der har taget initiativ til at danne en sektion.
    Hvorfor mon?
   Bestyrelsen efterlyser stærkt en sådan,

da den til stadighed konfronteres med spørgsmål angående dette mærke og derfor har behov for at kunne henvise disse spørgere til et bestemt sted.
   Løbsaktiviteten har også i 1969 haft overvægt til den vestlige side. De to største løb var Egeskovløbet og Pedershvileløbet, der begge havde deltagelse fra udlandet.
   Vi har som tidligere fået invitation til forskellige udenlandske løb, men desværre er tilgangen til disse herhjemmefra ikke særlig stor. Dommeraktiviteten til vore løb blev omtalt, og Mackeprang appellerede til medlemmer med viden om gamle biler og interesse for arbejdet at melde sig til hvervet for at undgå, at det bliver Tordenskjolds soldater, der optræder ved hvert løb.
   Formanden rådede medlemmer, der bliver opfordret til at deltage i lokalarrangementer uden for klubbens regi, til nøje at undersøge, hvorledes disse arrangementer er planlagt at spænde af, således at medlemmerne ikke risikerer at overtræde klub- lovenes paragraf 16.
   I forbindelse med løbsarrangementer har bestyrelsen udarbejdet en opfordring eller et reglement om man vil, som vil blive vedlagt alle løbsinvitationer. Dette indeholder en redegørelse om, hvordan man