Bilhistorisk Tidsskrift  24/1970    side 6

skal forholde sig for at undgå det pinlige, at få vognen kasseret af bedømmelseskommissionen og være nødsaget til at køre hjem med uforrettet sag. Dette reglement skal naturligvis sikre, at der ikke møder vogne op, der decideret er farlige for deres omgivelser. Men endnu vigtigere er dog, at det skal imødegå den kritik, der har været fra mange sider angående det store antal galt restaurerede og/eller daterede vogne, der møder op til vore løb.
   Der er indkommet et forslag om at tillade biler, der er over 20 år gamle at deltage i vore løb. Dette medfører, at der skal laves endnu en klasse gående fra 1940 og til 1950. Det sidste årstal ændrer sig jo selvfølgelig med tiden. Det er foreløbigt kun et forslag, og man kan jo debattere det i det kommende år.
  Det blev nævnt i forbindelse hermed, at man i nogle udenlandske klubber arbejder på at tage biler med helt op til 1955. I klubbens love er der intet, der forbyder at tage vogne med, ja for så vidt helt op til 1970, idet der står, at klubben er for biler af teknisk historisk interesse. Visse efterkrigsbiler er for øvrigt allerede medtaget i klubbens forsikringsordning.
  Der arbejdes med en forenkling samt desuden også med en billiggørelse af løbspræmierne. Ligeledes vil man søge at

dreje præmierne hen i en noget mere anvendelig retning, så man kan komme bort fra alle disse sølvfade o.s.v., der blot står og samler støv.
  Angående samarbejde med andre klubber har vi efter den nye ledelses tiltræden fået et samarbejde i stand med Dansk Vintage Motor Club. Et spørgsmål, der har været meget fremme, er vort tilknytningsforhold til FIVA. Herom refereres andetsteds i bladet.
  Norsk Veteranbilklub er dukket ud af mørket og vi udveksler nu blade og nyheder.
   Klubber i Portugal, Spanien, Italien, Tyskland, Frankrig og Sverige har vi ligeledes kontakt med gennem udveksling af blade. Som et kuriosum må lige bemærkes, at i den største tyske klubs (Schnauferl-Club) medlemsblad har der for nylig været en helside i om DVK, en særdeles sober artikel. Betydningen af disse kontakter er jo åbenbar, og adskillige medlemmer er blevet hjulpet til de rigtige mennesker med deres specialproblemer gennem disse klubber.
  Formanden omtalte, at der havde været 4 bestyrelsesmøder det forløbne år og fremhævede den effektive koordinering bestyrelsesmedlemmerne imellem. Forsikringsordningen er stadig ikke blevet den

succes, den fortjener. Tilgangen har været for lille. En nøjere gennemgang af problemerne hermed blev udskudt til efter generalforsamlingen, og vil derfor først blive omtalt senere i referatet. Der har været 2 skader det forløbne år. Den ene Elev fuldt betalt af modparten. Den anden halvt betalt, så der ville, hvis der havde været 100 forsikringstagere været blevet tilbagebetalt 65 % af præmien.
  Myndighedsforhandlinger er omtalt i sidste nummer af Bilhistorisk Tidsskrift og vil ikke blive uddybet her. Visse fejl havde sneget sig ind, men disse vil der blive redegjort for andetsteds i bladet.
  Vognlisten er kommet på bedding nu. P. E. Hansen har taget initiativet og lovet at arbejde videre med den. Det opfordres for Gud ved hvilken gang til at indsende oplysninger om ejerforhold, køb og salg så hurtigt som muligt. Også den gamle redacteur, Riisager, modtager gerne oplysninger.
   Klubbens biler: Arbejdet med Rolls-Roycen skrider hurtigt frem oppe hos Børge Kå i Rågeleje. Mack lastbilen står stadig og fylder op i Mackeprangs garage, og der efterlyses en interesseret til at overtage den. Findes en sådan ikke, har bestyrelsen taget i overvejelse at opnå tilladelse hos Århus oliefabrik til at sælge vognen i