Bilhistorisk Tidsskrift  26/1970    side 7

 

Mogens Skarring gjorde sig i de første efterkrigsår stærkt gældende med sin 327\28 både i baneløb og rallies. Konkurrenterne i 2-liters klassen var ofte i Citroën. Her foregår det på Fangelbanen i 1950.

   Det blev en bemærkelsesværdig model både på grund af de smukke, rene linier i karrosseriet og de tekniske specifikationer og fremragende køreegenskaber. På et tidspunkt, hvor sportsprægede biler havde et råt, „vintageagtigt" tilsnit, satte BMW 327 en ny standard til en overkommelig pris. Herhjemme kostede en 327 før krigen under 16.000 kr.  

Her så de nærmere specifikationer for 1937:
Motor: 6 cyl. topventilet Boring/slaglængde: 66 x 96 mm Slagvolumen: 1971 ccm
Kompr. forh.: 6:1
Effekt: 55 hk
Separat monteret oliekøler foran den egentlige køler med fjerntermometer.
Karburatorer: 2 stk. Solex stigstrøm
Gearkasse: 4 trins 2F med friløb i l. gear
     og syncromesh mellem 2., 3. og 4.
Udveksling:
1. gear: 1:3.24
2. gear: 1:1.67