Bilhistorisk Tidsskrift  26/1970    side 8

 

Coupéen med sovebeslag.

   Udstyret var righoldigt. Fuld instrumentering inkl. olietemperaturmåler, ur og olietryksmåler. Kølerjalousi indstilleligt fra førersædet bragte motoren meget hurtigt op på driftstemperatur. Radio kunne monteres mod ekstrapris. Den blev meget fint indbygget midt i panelet.
   Der blev 2 karrosserityper at vælge imellem. Cabriolet 2+2, kalechen var meget let at slå ned, og lå fladt i nedslået stilling. Desuden en meget smuk coupé med sovebeslag som standardudstyr.
   Fra 1937 til 1941 byggede man ca. 1400 cabrioletter og kun ca. 500 coupéer. For karrosseriarbejdet stod FLEISCHER i Dresden.
   Allerede i 1938 udvidede man programmet med en kraftigere version, BMW type 327/28. Samme vogn, men monteret med den kraftige BMW 328 motor direkte overtaget fra sportsvognen. 

  3. gear: 1:1 
4. gear: 1.3:1 (altså overgear) 
Bakgear: 1:3.22 
Bagaksel: 3.9:1 
Bremser: Hydrauliske bremser
    selvjusterende på alle 4 hjul 
Chassis: Kasseformet ramme med
    påsvejset karrosseri
Foraksel: Uafhængigt affjedret 
Styretøj: Tandstang 
Bagaksel: Stiv bagaksel, bladfjedre
Chassissmøring: Centralsmør.system Vogel 
Sporvidde: 1300 mm 
Hjulafstand: 2750 mm 
Vægt køreklar: 1.025 kg
Top/Marchhastighed: 125/115 km i timen.

Effekten var på 80 hk og mereffekten lå udelukkende i et V-formet letmetalstopstykke med 3 Solex faldstrømskarburatorer monteret direkte ovenpå. Af andre ændringer kan jeg næv- ne, at gearkassen, stadig ZF, nu fik et 4. gear direkte oversat. Hjul med centralmø- trik. Omdrejningstæller var standard.