Bilhistorisk Tidsskrift 26/1970 side 8 |
Coupéen med sovebeslag.
Udstyret var righoldigt. Fuld instrumentering inkl. olietemperaturmåler, ur
og olietryksmåler. Kølerjalousi indstilleligt fra førersædet bragte motoren meget hurtigt op på
driftstemperatur. Radio kunne monteres mod ekstrapris. Den blev meget fint indbygget midt i panelet. |
3. gear: 1:1 4. gear: 1.3:1 (altså overgear) Bakgear: 1:3.22 Bagaksel: 3.9:1 Bremser: Hydrauliske bremser selvjusterende på alle 4 hjul Chassis: Kasseformet ramme med påsvejset karrosseri |
Foraksel: Uafhængigt affjedret Styretøj: Tandstang Bagaksel: Stiv bagaksel, bladfjedre Chassissmøring: Centralsmør.system Vogel Sporvidde: 1300 mm Hjulafstand: 2750 mm Vægt køreklar: 1.025 kg Top/Marchhastighed: 125/115 km i timen. |
Effekten var på 80 hk og mereffekten lå udelukkende i et V-formet letmetalstopstykke med 3 Solex faldstrømskarburatorer monteret direkte ovenpå. Af andre ændringer kan jeg næv- ne, at gearkassen, stadig ZF, nu fik et 4. gear direkte oversat. Hjul med centralmø- trik. Omdrejningstæller var standard. |