Bilhistorisk Tidsskrift 26/1970 side 11 |
Nu står den på „benene" igen, og en skønne dag når jeg vel enden
på restaureringen. |
Jeg kan huske åbningsløbet på Roskilde Ring, det var vist i 1953. Banen
var endnu ikke asfalteret, men det afholdt ikke de raske gutter fra at gå til sagen. Allerede efter første
omgang var de fleste vindspejl knuste, så man tog konsekvensen og fjernede ruden, så måtte styrthjelm og
celluloidbrillerne i stedet holde for. Det var på mange måder en sjov tid. Man kørte til daglig i sin
vogn og om søndagen stillede man så op til løb med den samme vogn. Den går jo ikke længere. Der var i
det hele taget mange løb den gang. Værløse, Fangel banen og sidst Roskilde Ring blev brugt flittigt.
Mogens Skarring blev med sin 327/28 smukt placeret i „Tulpen Rally" i 1953, i Midnatsrallyet, der
endte i Kiruna, blev han placeret som nr. 4. Er der medlemmer, der kan sige noget om, hvor den vogn nu
befinder sig? (Skarrings specielle 328 topstykke findes hos et klubmedlem). |
skive var rådden. Skift ud i tide!! BRISTOL CARS, FILTON, BRISTOL, ENGLAND leverer i øvrigt stadig mange nye reservedele, der uden videre kan anvendes i en 2 liters BMW motor, type 328. Jeg kan nævne et udpluk. Nye ventiler, styr og fjedre til BMW 328, det samme topstykke som det engelskbyggede BRISTOL type 85 C. Ny knastaksel til 328. Stødstænger, |