Bilhistorisk Tidsskrift 26/1970 side 12 |
stempler med kuplet top oven i købet med kompr.forhold 7.5:1 eller med 8.5:1, valgfrit,
alt fra 85 C motoren. Bristol Cars fortsatte efter krigen konstruktionen af BMW 328 motoren i næsten
uændret skikkelse, så derfor har vi i dag stadig muligheden for at købe sådanne rare sager. Fabrikken
har en meget forekommende reservedelschef, som gerne er til rådighed med oplysninger. |
så solgt i England under betegnelsen Frazer Nash BMW. Dette var et resultat af et
samarbejde med det gamle firma Frazer Nash og BMW fabrikken. Frazer Nash byggede som bekendt meget hurtige
sportsvogne med kædetræk, inden man brød med traditionen og gik ind for BMWs moderne konstruktion. BMW-fortøiet. Her på en 320. |
„i gamle dage" havde BMW værksted i Brøndbyøster, gik en utraditionel vej for at hente flere heste frem. Han brugte topstykkerne fra værnemagtens motorer til lyskasterne. Disse topstykker var af aluminium og havde større ventiler end det almindelige 327 topstykke. Jeg har ladet mig fortælle, at en 327 med en sÃ¥dan motor er lige sÃ¥ hurtig op til de 100 kmt som en 327/28 med 328 motoren. BMW 327 var sidst i trediverne indbegrebet af den |
Afbalancering af krumtap med kobling og svingningsdæmper monteret. Afvejning af stempler med plejlstænger monteret (± ½ gram). Dette koster i dag ca. kroner 230,00 + moms. Centralsmøringsanlægget |