Bilhistorisk Tidsskrift 26/1970 side 20 |
1941 Packard Glipper hygget af Darrin for Errol Flynn.
også sat op med 5 hk, nemlig fra 100 til 105 hk. Karrosseriprogrammet omfattede business
coupé, 2-dørs club sedan og 4- dørs touring sedan. På grund af USA's indtræden i krigen blev der kun
produceret forholdsvis få 1942 modeller, idet produktionen stoppede allerede den 9. februar 1942. |
byde et såkaldt Aero-Drive overgear, dvs. en kobling, der selv koblede fra ved tomgang
og koblede til, når motoren fik gas. Ved at starte vognen i 2. gear, og derefter skifte til Aero-Drive 2.
gear, hvilket skete ved at løfte foden fra speederen et øjeblik, kunne man i realiteten betjene vognen
uden at benytte koblingspedal og gearstang. |
til 125 hk på grund af øget kompressionsforhold. Dette karrosseri blev anvendt indtil
1948, og var, da det kom frem, uden tvivl det eleganteste standardkarrosseri. |
blev introduceret. var fabrikationen af specialbyggede karrosserier i USA imidlertid
praktisk talt uddød, og det var derfor et forholdsvis lille antal Packard 120 (eller Eight) chassiser, der
i årenes løb blev udstyret med specialkarrosserier. Det var særlig Rollston, Derham og fra 1938 Darrin,
der producerede og solgte disse specialkarrosserier. I 1938 og 1939 lavede Darrin nogle roadstere i
Hollywood bl. a. til Clark Gable, der vakte så megen opsigt, at der blev indgået kontrakt med Packard om
bygning af disse, men dog nu på det dyreste model 180 chassis.
|