Bilhistorisk Tidsskrift  26/1970    side 29

 
194 589                              26-10-11
196 067                              30-  7-11
196 070                              27-  3-13
213 541                                1-  8-13
218 065                                5-  4-13
218 066                                5-  4-13
221 030                                5-  4-13
223 263                              15-  5-13
225 116                              17-  7-13
225 346                                2-  5-14
228 508                              20-  4-14
228 547                              29-  7-13
229 094                              25-  4-13
229 098                                9-  9-11
232 203                              21-  5-13
239 108                              10-  9-13
247 155                                5-  9-19
249 146                                1-  5-14
250 563                              19-  6-14
267 009                              12-  5-15
267 042                              28-  6-15
267 380                                8-  9-15
268 114                              28-  4-15
288 965           16 180        13-  5-19
288 966                              10-  4-19
288 977           17 002        10-  4-19

  I listen er kun medtaget Wanderer, som ikke tidligere har været indreg. andre steder. Desværre mangler så godt som alle motornumre, og listen udviser enkelte ure-

gelmæssigheder, som kan have flere årsager. Hvis Deres Wanderer kun har et femcifret stelnummer, må den enten være før 1908 - eller også har De ikke fået alle cifrene med.
  For resten var der også mange Ellehammer mc i amtet, og en enkelt Danica mc med fabr. nr. 354 indreg. i 1915 - og Børge Kå - to Anglo-Dane mc, motor nr. 250 indreg. 10-12-15 af læge P. Nordgaard i Stege, og nr. 87 indreg. 13-3-18 af A/S Næstved Træskofabrik.
                              Th. Ry Andersen.
   ___________________________

(fortsat fra side 13)
gere bestyrelsesmedlem i DVK! - - - Georg Christiansens ny Hupmobile er en 20 HP runabout fra 1910, med døre (det var ekstraudstyr. - - - Måske skulle vi i sidste blad have fortalt, at det var prins Axel, der sad ved rattet på side 26. Billedet stammer fra en dansk Lancia Lambda brochure. - - - Brighton-turen blev på grund af manglende tilslutning ikke til noget, men Sv. Tybjerg tog derover på egen hånd og da vi lånte hans program, kunne vi af hans notater se, at han især havde interesseret sig for de dampdrevne. Der var i øvrigt ingen dansk deltagelse, men en talstærk svensk. - - - Ib Jakobsen i Nykøbing Falster har købt Chr. Meklenborgs Adler tou-

ring, som er fra før første verdenskrig og kørende (omend på uoriginale fælge). Det er nok et ejerskifte, der vil vække op- mærksomhed. Meklenborg har haft vognen i en menneskealder og har været medlem af DVK siden 1960. - - - Det har vakt forundring at Bent Dyrbye annoncerede sin Chrysler roadster til salg. Forklaringen er at Dyrbye har købt Georg Christiansens „overskydende" Packard 1929 626 Convertible Coupé (ex-Folmer Andersen) og er i fuld gang med restaureringen. - - - Et nyt medlem i Åbenrå, Jens Bagge, hidtil Ford A-mand, har købt en MG PA 1934, der blev indført for cirka syv år siden og aldrig blev indregistreret.

SIDSTE:...

Johan Bendixen har fundet og erhvervet to ægte BMW 327/28 - den ene er Mogens Skarrings, som Ib Jensen efterlyser i sin artikel. Den anden er solgt videre til Jan Braskhøj.

                OSA Frankfurt
speedometer og ur samt motometer og oval bagrude til Fiat 501 touring købes.
         Åge Holst Jensen,
         Godthåbsvej 37, 4300 Holbæk,
        (03) 43 06 21, (7:30-17:00).