Bilhistorisk Tidsskrift  27/1971    side 8

 

  

 

   Juni 1931: Kraftigere hjul med forkromet knap erstatter det kønne vintage type hjul.
   August 1931: Forskærmen ændres og den sidste rest vintage forsvinder fra vores Seven.
   November 1931: De luxe saloon på chassis med 6'9" akselafstand mod tidligere 6'3". Den ny model kendes lettest ved at der nu er plads til døren foran bagskærmen, uden udskæring således som tidligere modeller havde det. I øvrigt ligner den tidligere modeller,

har samme motor og gearkasse, og starteren vender stadig bagud. Produktion 1931: 21.300 stk. Chassis nr. 31. december 1931: Ca. 147.000.
   Februar 1932: Alle modeller leveres nu på 6'9" chassis.
   September 1932: Horisontal karburator, tank bagpå og benzinpumpe, starter under hjelmen, 4-trins gearkasse uden synchromesh, nyt instrumentbræt, bagakselrør i to dele og bremsebakker 1/4" bredere. Produktion 1932:

20.120 stk. Chassis nr. 31. december 1932: Ca. 167.500.
   August 1933. Gearkasse med synchromesh. Produktion 1933: 20.450 stk. Chassis nr. 31. december 1933: Ca. 187.900.
   August 1934: Ny klæder til vores baby. 17" hjul og fladere fjedre. Modelbetegnelsen er „Ruby". „Maxi" ville være mere rammende, mener jeg dog, for vores gode gamle Seven bliver næsten borte i dette