|
Generalforsamlingen
Generalforsamlingen den 26. april blev holdt i Danmarks Tekniske Museum i Helsingør og
formanden indledte med at takke museet for husly. Der var vel cirka 60 medlemmer til stede, deraf mange fra
Fyn og Jylland. Som sædvanlig blev H. J. Beier valgt til dirigent.
Bent Mackeprang begyndte sin formandsberetning med at fortælle at ved nytår 1971 var der 522
medlemmer, imod 463 et år før. Det giver en nettotilgang i 1970 på 59 medlemmer, næsten lige så mange
som i 1969.
Mødevirksomheden er blevet fortsat på begge side af vandet, i Hørning var decembermødet af
mere selskabelig karakter med damer. Der har igen været svejsekursus i Jylland, i godt samarbejde med Dansk
Vintage Motor Club og desuden en vellykket studieudflugt vedrørende slibning og polering med henblik på
forkromning og fornikling. I den forløbne sæson har der også været svejsekursus i København, det var
Flemming Sørensen der efter vanskelige forhandlinger fik det i gang. |
|
Bladet udkommer nu i 700 eksemplarer hver gang, og udgifterne til det er stigende, ca. 8.000
kroner pr. nummer, men der er formodning om en stabilisering, og formanden mente ikke det var ønskeligt at
slække på kvalitetskravene. Den gamle tanke om en månedlig bulletin er af flere årsager, blandt andet
økonomiske, skrinlagt. Der vil blive gjort ny forsøg på at skaffe Bilhistorisk Tidsskrift
annonceindtægter. Der har været flere værdifulde medlemsbidrag til bladet, BMW-artiklen bevirkede for
eksempel flere henvendelser fra Sverige om eksemplarer.
Formanden nævnte at Morris Sektionen har udsendt første nummer af en bulletin og er ved at
komme i gang (dette kan dog nu sørgeligt afkræftes, hvorom man kan læse andetsteds), Bugatti Sektionen
afholdt sidste sommer en international Jyllandstur, Austin Sektionen havde sommerinvasion fra England og
Fiat Registret driver grundig registrering. Mercedes Benz Registret dyrker især det historiske, i
samarbejde med tyske bilhistorikere, Jaguar og SS Re-
|
|
gistret har også internationale forbindelser.
Derimod har Rolls-Royce Sektionen ingen officiel aktivitet længere, Ford A Sektionen ligger i
dvale og klubben mangler stadig en Ford T sektion. Hvad Ford A angår kan DVK dog henvise til Københavns
Ford A Klub som vi har et fortrinligt forhold til.
Formanden gennemgik sidste års løbsarrangementer og nævnte den løbsfilm som københavnerne
endnu ikke havde fået at se. Der havde været nogen utilfredshed med Hillerød Sct. Georgsgildes
Nordsjællandsløb. Der ses mange pæne nyrestaurerede vogne til løbene, men standarden må som helhed
højnes, sagde Mackeprang, for den ringe gennemsnitskvalitet får mange til at afstå fra deltagelse, især
en „seniorkreds" i klubben med mange fine vogne som de fleste medlemmer aldrig har set. Disse
omstændigheder gør at bestyrelsen vil koncentrere sig om at få startet den bebudede datering og
certifikatudstedelse nu. Det vil også være til hjælp ved fremtidige forhandlinger med myndighederne om
lempelser.
Den planlagte fællesrejse til Brightonløbet blev ikke til noget — der meldte sig kun 4!
Klubben har dog ikke haft udgifter i den forbindelse. Til efteråret vil der være mulighed for at komme med
sven- |
|