|
skerne til Brighton, AHK har nemlig haft stor succes på rejser de senere år.
Der spores en ny og bedre holdning hos Forenede Danske Motorejere til DVK, det har allerede
givet sig praktiske udslag. Vi har bladudveksling med veteranbilklubber i Europa, USA og Afrika og som før
nævnt godt samarbejde med Dansk Vintage Motor Club og Københavns Ford A Klub.
Arkivet har fået gaver fra Bille Brahe Selby (mange årgange af Autocar), Skandinavisk Motor,
Nordisk Fiat (se andetsteds) og fra medlemmerne Frese-Madsen og Cay Andersen.
Forsikringsgruppen, som nu sorterer under H. J. Beter, har 65 medlemmer tilsluttet, det er
desværre stadig for få til at blive selvstændig gruppe, hvilket i det forløbne år ville have betydet tilbagebetaling
af 67 procent af den i forvejen meget lave præmie! Selskabet er nu helt overtaget af forsikringstagerne,
hvorved den indvending enkelte har haft mod ordningen i hvert fald er faldet bort. Mackeprang nævnte at for
en vogn der er forsikret for 20.000 kroner, er den samlede præmie for ansvar og kasko mindre end ansvar
alene normalt koster. Og dertil kommer altså tilbagebetalingen hvert år.
Der indføres stadig køretøjer med klub- |
|
anbefaling, og DVK vil igen forsøge at få hævet aldersgrænsen fra 1935 til 1940.
Derimod er henvendelser til myndighederne om afgiftslempelser indtil videre stillet i bero. På
samfundsøkonomisk baggrund er det svært for os at argumentere for øjeblikket. Så afgiftsnedsættelse er
stadig kun mulig ved deponering af nummerplader.
P. E. Hansen har snart vognlisten klar, trods for ringe hjælp fra medlemmerne. Mackeprang
mente den vil blive et meget vigtigt middel til kontakt mellem medlemmerne.
Formanden kom ind på museumsaktiviteten rundt om i landet, særlig de nyåbnede museer
Stenderup Bilmuseum og Danmarks Tekniske Museums afdeling for trafikmidler, og oplyste at klubbens Mack
lastvogn er overtaget af Erhard Sørensen, der har planer om et nordjysk bilmuseum.
Der er for tiden udsolgt af vognmærker, hvorimod salget af knaphulsemblemer ikke går så godt
som man kunne vente.
Dermed sluttede formandsberetningen.
Birger Bayer beklagede sig over kontaktvanskeligheder for ny medlemmer ved de
københavnske møder og over at der ikke altid er et bestyrelsesmedlem til stede som kan give mødet en
ordentlig indledning. Formanden lovede bedring. |
|
Neel foreslog forsamlingen at tilkendegive tilfredshed med formandens enestående
fine beretning. Bifald.
Suenson fandt at løbsarrangementerne er for ensformige og foreslog at et medlem til
hvert løb stiller sin vogn til rådighed til nærmere gennemgang og prøvekørsel. Han ville gerne selv
lægge for med sin store RR (i baggrunden så dens forrige ejer, Wiboe Hansen, forpint ud).
Suenson fremlagde regnskabet, der blev godkendt, skønt af uforklarlige årsager kun den ene af
de to revisorer havde gennemgået det.
På forslag af Riisager tilsluttede forsamlingen sig at Henrik Bruun får friabonnement
på bladet. Han overlod i sin tid klubben sin Bentley for et meget lavt beløb, der endda kun skulle betales
i form af klubkontingenter - og nu er vognen betalt på den måde.
Inden diverse afstemninger ønskede Riis- ager principiel klarhed over om de tilstedeværende
restanter kunne stemme. Beier resolverede at da de endnu ikke formelt var slettet kunne de godt.
Forslaget om fra 1972 at forhøje kontingentet til 75 kroner om året blev derpå vedtaget med stort
flertal. Der var kun en stemme imod (og måske enkelte der ikke
(fortsættes side 33) |
|