Bilhistorisk Tidsskrift  28/1971    side 11

 
 

ler sig efter samme mønster som de foregående. S.V.5, akselafstand 3000 mm. S.V.6 3200 mm og S.V.7 3400 mm. Der er grund til at tro at dansk og svensk Scania-Vabis har været fælles om denne motor og dette chassis, den optræder nemlig året efter i S-V's svenske katalog som Personautomobil Type 2.
   Alle disse S.-V. chassiser kunne fås med næsten enhver tænkelig karrosseriform. Nogle få eksempler: Luksus-Torpedo-Limousin. Droske i normal Udstyrelse, 6- Sædet Luksus-Phaëton med indbygget Sufflet Kaleche, 4-Sædet Special-Sports-

vogn med kun l Indgangsdør, 2-Sædet Sportsvogn med Kalesche og vi kunne nævne mange flere. Man kunne vælge Sofapolstring, Klubstolpolstring eller Pibepolstring i antik rød, antik lysebrun, antik mørkbrun eller sort. Foretrukne farver i lakering var grå, evt. med rød staffering, kaffebrun (især til phaëton-modeller), blå, sort/blå og klare farver til vare- og last- vogne.
   Der var fem forskellige grupper belysning at vælge imellem: Gruppe D til 1000 kr. havde „Belysningsdynamo, 12 Volt 47 Ampera Akkumulator, 2 Straale-

kastere, 2 Sideøjne, l Nummerlygte, Instrumentbelysning, Monteringslampe, Sikringsdaase, Tagkuppel med 2 elektriske Lamper, 2 el. Læselamper og Cigartænder'''.
   Gruppe E havde 2 Petroleums-Pynte- lygter. For 800 kr. kunne man få en Bosch selvstarter monteret, System Rushmore. Hattenæt 15 kr. Talerør til Førersædet, paamonteret 100 kr., Kurfertgalleri 90 kr., l Paraply- og Stokholder, Kurv med Remme og Øskner Kr. 36.75, l Tudehorn med Bold, uden Slange Kr. 13.50. 

Lastbilchassis type ELa 4 fra AB Scania- Vabis i Malmö.