|
i årets Brigthon-løb, men Sv. Tybjerg røg for andet år i træk med Englandsbåden for
at se på, og især dyrke sin interesse for dampbiler. H. C. Andersen var med.
- - - Knud Marker agter sig i løbet at foråret til England med sin Austin Seven racer for at deltage i et
rally i anledning af modellens 50 års jubilæum. - - - Johan Bendixen har været så uheldig at hans
nærmest uerstattelige B.M.W. 327/28 er brændt da den stod på et pladeværksted. Heldigvis var de ting,
der gjorde det til en /28 afmonteret, så med en anden 327 vil den kunne rekonstrueres, men Mogens Skarrings
gamle vogn bliver det jo aldrig igen. - - - Henrik Houmøller, der i forvejen havde en 1½ liters MG. VA
sedan har også fået en VA Tickford cabriolet fra 1937, den fabrikken kaldte Folding Head Foursome. - - -
Egon Hansen havde næsten opgivet håbet
Mogens Raffels Lincoln coupé er en model 76H fra 1947, 12-cylindret med et volumen
på 4.783 c c m. Som ny var den amerikansk ambassadør vogn i København, derefter har den været ejet af
lensgreve H. Haugwitz Hardenberg Reventlow, som døde for nylig. Siden billedet blev taget har Raffel fundet
skørterne til bagskaermene, så vognen nu fremtræder helt original. |
|
om at sælge sin Oryx 1914 herhjemme og den var ved at gå til Sverige da den blev
bjerget af Jørgen Crüger på Samsø. De vitale dele findes og er restaureret og der skulle være
gode muligheder for at få en meget fin vogn ud af det for en tålmodig mand. Der er en Oryx i
Gøteborg - men er der mere at finde herhjemme? |
|
Crüger hører gerne om det. - - - Dyrbye har solgt sin Chrysler 70 1926 roadster
til et medicinfirma, men er til gengæld snart færdig med restaureringen af sin Packard 1929. - - -
DVK-medlem Frank Jerichau er blevet medredaktør af BIL-NYT, der udgives af samme forlag som
Skandinavisk Motor Journal. |
|
|