|
„Stor og almindelig Beundring vakte det blanke, skinnende 6-cylindrede 75
HK „Itala"-Stel, som under Automobiludstillingen i Tivoli var anbragt paa H. C. Christiansens Stand.
Det var ingen Hemmelighed, at dette Stel var bestilt og købt af Skibsreder O. Johnsen, den
danske Automobilist, som mere end nogen anden i Gerning søger at indføre det praktiske Automobil baade som
Turistvogn for de lange Rejser og
H. C. Christiansens stand på Tivoli udstillingen 1907 med to Clement Boyard vogne og det
Itala chassis Johnsen købte. |
|
som Byvogn til offentlig Personbefordring her i Landet.
Alle og enhver kendte jo „Itala"-Fabrikens mægtige Triumf, da Fyrst Borghese paa sin
„Itala"-Vogn i Sommer rullede ind i Paris efter at have fuldført den eventyrlige Kæmpefart fra
Peking til Paris. Man forstaar saa godt, at Skibsreder Johnsen, som den ægte Sportsmand han er, har brændt
af Længsel efter at eje en saa herlig Vogn som „Itala".
Nu er hans Ønske gaaet i Opfyldelse. Som Billedet viser, har H. C. Christiansens
Karosserifabrik forsynet Stellet med et ganske let Karosseri for to Personer og Hr. Johnsen har selv taget
Styret i Haand. |
|
At sige, at Hr. Johnsen er begejstret, er at bruge et meget svagt Udtryk.
Denne „Itala"-Vogn løber som et Vidunder, let, hurtigt, uden den mindste Rystelse og saa lydløst,
at det er umuligt gennem Øret at konstatere, om Motoren er i Gang eller ej. Vi ønsker Skibsrederen til
Lykke med hans nyeste Erobring!"
Så vidt MOTOR i 1907. Det kan jo nok skærpe interessen, og hos Ry Andersen får vi mere at
vide om Johnsen, også kaldet „Skipperen".
Ry Andersen beretter:
„Skipperen" var en af de mest markante bilister fra de gode gamle dage. Han elskede
store vogne, forstod at sammensætte |
|