Bilhistorisk Tidsskrift  31/1972    side 28

  

            BUNDKAR SØGES
til 8-cylindret, sideventilet Nash 1930.
            Harry Andersen,
            Ravnebjergvej 58, Nellerød,
           3200 Helsinge, (03) 29 55 01.

          CHEVROLET KØBES
af DVK-medlem i Schweiz. Det skal være en 1920 til 1928 touring, cabriolet, roadster eller coupé, i komplet stand. Pris underordnet. Adrien Dubuis,
                    La Neigette 4,
                   2533 Evilard, Schweiz.

         SALG BYTTE ELLER KØB
Haves: 2 stk. Ford T hjul ca. 1919 - aftagelige fælge, meget fine, monteret med næsten ny dæk og originale navkapsler i messing. Til Ford A 1928 køler med kappe, komplet motor, dynamo (flad model), startmotor komplet med drev og fj. Til Ford 1930 køler med kappe, dynamo og startmotor komplet. Diverse smådele til Ford 1928-31, enkelte fabriksny.
Ønskes: Højre (evt. venstre) sidelygte messing petroleum ca. 30 cm høj med bærehank. 2 stk. acetylengaslygter. l stk. bag- og nummerpladelygte, messing. Dobbeltsnoet messing boldhorn.
            Jørgen Crüger,
            Birkedommergården, Samsø,
           (0651) 1260 - 1275.

(fortsat fra side 27)
fryd for både øjne og øren. Vippearmene smøres stadig af en oliemættet tyk filtpudeanbragt under ventildækslet.
   Eksemplaret på disse sider tilhører Eigil Sahl Rasmussen i København. Vognen har for nylig været genstand for en omfattende restaurering og duftede endnu af maling da billederne blev taget. Den fremtræder i en smuk mørkegrøn celluloselakering som Eigil Rasmussen selv har udført, naturligvis — han er vognmaler - men også pladearbejdet og den næsten obligatoriske udskiftning af træværk i Fisher-karrossen er udført uden fremmed hjælp. Den skarpsindige læser vil have bemærket at vognen for at blive aldeles perfekt behøver to originale dørhåndtag - Eigil Rasmussen hører gerne fra medlemmer der måtte være i besiddelse af sådanne.                                PL

BP's R-R
Den første marts havde BP indbudt til en præsentation af firmaets Rolls-Royce Silver Ghost 1920 chassis, der nu er færdigrestaureret, klar til at blive sendt til England for at få monteret et replica touring karrosseri. Det blev lige som sidst vi var hos BP et meget vellykket arrangement. Ingeniørerne Egon Jensen og P. Olesen,

der er vore medlemmer og som står for Rolls'en, har fået gjort et imponerende arbejde. Chassiset var udstillet på baggrund af en fotostat i hel størrelse af det karrosseri der nu sættes på.
   Som ekstranummer blev der vist en film om Stirling varmluftmotoren. Der var meget stor tilstrømning af DVK-medlemmer, cirka 90, og som man før har kunnet konstatere lokker disse særarrangementer mange frem som vi ellers sjældent ser. Kantinedamerne sørgede for et perfekt traktement og der er grund til at sige tak til BP, som er det af de store olie- og benzinfirmaer herhjemme der viser mest interesse for vor sag.


                         SØGES:
760 x 90 jernartillerihjul til FIAT 501 (5-huls, 58 cm hjuldiameter, 75 mm bredde på vulstfælgene). Kølerfigur til FIAT (vinger og FIAT motometer - kølevands- termometer). Endvidere søges alt andet til FIAT 501, blandt andet træpanelerne til touring-karrosseri, oval kalechebagrude med metalkant, reservedelskatalog, motordele osv.
           O. Riisager,
            Krogholmgårdsvej 70,
            2950 Vedbæk, (01) 89 11 48.