Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972    side 3

 

Generalforsamlingen

DVK's 18. generalforsamling blev holdt den 22. april på det jyske mødested Ølsted Kro ved Horsens. Til stede var 35 medlemmer foruden otte bestyrelsesmedlemmer. Som sædvanlig blev H. J. Beter valgt til dirigent.
   I sin formandsberetning oplyste Bent Mackeprang at klubben ved nytÃ¥rstide havde 547 medlemmer - en nettofremgang pÃ¥ 25 i 1971. NÃ¥r det trods 96 indmeldelser ikke blev mere skyldtes det at 27 havde meldt sig ud, 41 blev slettet pÃ¥ grund af restance og tre døde i Ã¥rets løb. I den forløbne del af 1972 har der været mange indmeldelser, men formanden mente, at der pÃ¥ grund af kontingentforhøjelsen kunne ventes en del restanter. (Det har vist sig ikke at blive sÃ¥ slemt. Red.) Bestyrelsen vil overveje en særlig familiekontingent- ordning.
   De mÃ¥nedlige møder er blevet forsat, vest for Storebælt i Hørning og nu i Ølsted, og der har været holdt svejsekursus i Horsens i samarbejde med DVMC. Øst for Storebælt har der ogsÃ¥ igen været svejsekursus pÃ¥ Teknologisk Institut og møderne blev holdt i Frederiksberghallen, somme tider med film eller lysbilleder, og blandtandet med besøg af formanden for MHS i Sverige, Jan ÄlfvÃ¥g, der viste lysbilleder,

berettede om klubarbejdet og forærede DVK en fornem bog om Renaults historie. Endvidere har vi været BP's gæster ved en aften hvor firmaets restaurerede Rolls- Royce Stiver Ghost chassis blev forevist.
   Bladet udkommer nu i ca. 700 eksemplarer og med biblioteksabonnementer sendes det ud i lidt under 600 eksemplarer. Flere gode artikler om dansk bilbyggeri og bilisme har vakt opmærksomhed. Der efterlyses stadig bidrag fra klubmedlemmer i form af billeder eller artikler. Mackeprang oplyste at der søges kontakt med bladet „Gamle Biler og Dele", nu „Motorveteranen", for at prøve om en udsendelse af dette mÃ¥nedsblad til hele medlemskredsen vil kunne lade sig gøre inden for kontingentet.
   I sin omtale af sektionsarbejdet sagde Mackeprang at Rolls-Royce sektionen ikke i sig selv er aktiv for tiden, men Suenson har pÃ¥ egen hÃ¥nd arrangeret en RR/Bentley tur gennem Danmark i juni, fortrinsvis med engelsk deltagelse. Morris Sektionenhviler foreløbig pÃ¥ grund af manglende tilslutning fra de ellers mange Morris-ejere i klubben. En Ford A og T sektion savnes stadig, men samarbejdet med Københavns Ford A Klub er af stor værdi øst for

Storebælt. Et initiativ fra A og T folk inden for DVK efterlyses. Som ny sektion er Automobilhistorisk Køreselskab dannet og har lovet samtidig at fungere som informationskontor for løbsinteresserede - bl. a. hvad angår udenlandske arrangementer. Klubbens arkivmateriale er blevet fordelt til de respektive sektioner og registre.
   Der var Gjern løb i maj, Ringkøbing løb i juli og som et forsøg et Nykøbing F løb, men hovedløbet sidste Ã¥r var FIONIA 1971 der i Mehlsens og Fritz Knudsens arrangement blev en stor succes — dog var der ønske om bedre varetagelse af de indbudte motorcyklisters interesser. DVK-medlemmer har endvidere deltaget i forskellige lokale arrangementer. DVK har modtaget mange indbydelser til udenlandske løb, men pÃ¥ grund af de store omkostninger er der kun fÃ¥ reflektanter. Filmeksperimentet fra Fredericialøbet forrige Ã¥r faldt ikke heldigt ud men vi er interesseret i at forsøge igen med andre smalfilmamatører.
   Bestyrelsen har nu udarbejdet en formular der sendes ud sammen med løbspræpositioner. Den indeholder nogle ufravige-