|
DVK's 18. generalforsamling blev holdt den 22. april på det jyske mødested Ølsted Kro
ved Horsens. Til stede var 35 medlemmer foruden otte bestyrelsesmedlemmer. Som sædvanlig blev H. J. Beter
valgt til dirigent.
I sin formandsberetning oplyste Bent Mackeprang at klubben ved nytårstide havde 547 medlemmer
- en nettofremgang på 25 i 1971. Når det trods 96 indmeldelser ikke blev mere skyldtes det at 27 havde
meldt sig ud, 41 blev slettet på grund af restance og tre døde i årets løb. I den forløbne del af 1972
har der været mange indmeldelser, men formanden mente, at der på grund af kontingentforhøjelsen kunne
ventes en del restanter. (Det har vist sig ikke at blive så slemt. Red.) Bestyrelsen vil overveje en
særlig familiekontingent- ordning.
De månedlige møder er blevet forsat, vest for Storebælt i Hørning og nu i Ølsted, og der
har været holdt svejsekursus i Horsens i samarbejde med DVMC. Øst for Storebælt har der også igen været
svejsekursus på Teknologisk Institut og møderne blev holdt i Frederiksberghallen, somme tider med film
eller lysbilleder, og blandtandet med besøg af formanden for MHS i Sverige, Jan ÄlfvÃ¥g, der viste
lysbilleder, |
|
berettede om klubarbejdet og forærede DVK en fornem bog om Renaults historie. Endvidere
har vi været BP's gæster ved en aften hvor firmaets restaurerede Rolls- Royce Stiver Ghost chassis blev
forevist.
Bladet udkommer nu i ca. 700 eksemplarer og med biblioteksabonnementer sendes det ud i lidt
under 600 eksemplarer. Flere gode artikler om dansk bilbyggeri og bilisme har vakt opmærksomhed. Der
efterlyses stadig bidrag fra klubmedlemmer i form af billeder eller artikler. Mackeprang oplyste at der
søges kontakt med bladet „Gamle Biler og Dele", nu „Motorveteranen", for at prøve om en
udsendelse af dette månedsblad til hele medlemskredsen vil kunne lade sig gøre inden for kontingentet.
I sin omtale af sektionsarbejdet sagde Mackeprang at Rolls-Royce sektionen ikke i sig selv er
aktiv for tiden, men Suenson har på egen hånd arrangeret en RR/Bentley tur gennem Danmark i juni,
fortrinsvis med engelsk deltagelse. Morris Sektionenhviler foreløbig på grund af manglende tilslutning fra
de ellers mange Morris-ejere i klubben. En Ford A og T sektion savnes stadig, men samarbejdet med
Københavns Ford A Klub er af stor værdi øst for |
|
Storebælt. Et initiativ fra A og T folk inden for DVK efterlyses. Som ny sektion er
Automobilhistorisk Køreselskab dannet og har lovet samtidig at fungere som informationskontor for
løbsinteresserede - bl. a. hvad angår udenlandske arrangementer. Klubbens arkivmateriale er blevet fordelt
til de respektive sektioner og registre.
Der var Gjern løb i maj, Ringkøbing løb i juli og som et forsøg et Nykøbing F løb, men
hovedløbet sidste Ã¥r var FIONIA 1971 der i Mehlsens og Fritz Knudsens arrangement blev en stor succes —
dog var der ønske om bedre varetagelse af de indbudte motorcyklisters interesser. DVK-medlemmer har
endvidere deltaget i forskellige lokale arrangementer. DVK har modtaget mange indbydelser til udenlandske
løb, men på grund af de store omkostninger er der kun få reflektanter. Filmeksperimentet fra
Fredericialøbet forrige år faldt ikke heldigt ud men vi er interesseret i at forsøge igen med andre
smalfilmamatører.
Bestyrelsen har nu udarbejdet en formular der sendes ud sammen med løbspræpositioner. Den
indeholder nogle ufravige- |
|