Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972     side 10

     
 

 

   Briggs, der var blevet kendt med Fords overvejelser vedrørende Lincoin, besluttede sig til at gøre et forsøg på at forbedre forholdet til Ford, og man oprettede derfor en særlig afdeling, der skulle konstruere en vogn i prisklasse svarende til' de større Buick og Chrysler modeller, som så skulle tilbydes Ford.
   Til at forestå konstruktionsarbejdet ansatte Briggs John Tjaarda, der tidligere havde tegnet specialkarrosserier for en række karrosserifirmaer og sidst havde været ansat hos General Motors.
   Tjaarda udarbejdede forslag til nogle modeller herunder en strømliniet model med motoren bagi, og disse blev derefter præsenteret for Edsel Ford, der blev meget begejstret.
   Det blev besluttet i al hemmelighed at fortsætte konstruktionsarbejdet, og efter at man havde undersøgt publikums stilling over for en personvogn med motoren bagi, blev det besluttet at færdiggøre konstruktionen af en konventionel model.

     

Karl M. Moes havde fået sin Rolls-Royce Phantom II 1930 samlet af tusinder af stumper og det vækker altid opsigt når motorhjelmen åbnes på. sådan en.