|
Som motor havde man i første omgang tænkt sig at anvende en tunet Ford V8
motor, men inden præsentationen besluttede Ford sig til at konstruere en ny Vi 2 motor, der dog i sine
konstruktionsprincipper var meget lig Ford V8.
Modellen blev præsenteret i 1936 som Lincoin Zephyr, og i starten blev der leveret 2- og
4-dørs sedan'er.
For første gang i U.S.A. undlod man at anvende en separat chassisramme, idet karrosseriet var
konstrueret som selvbærende karrosseri.
Karrosserierne var forholdsvis elegante, og der blev produceret og solgt mellem 20-30.000 vogne
om året.
De svage punkter var dels affjedringen, hvor man tro mod Fords konstruktionsprincipper anvendte
tværliggende bladfjedre både for og bag, hvilket var et handicap på et tidspunkt, hvor konkurrenterne var
gået over til uafhængig forhjulsaffjedring, og endvidere fik Vi 2 motoren ikke det bedste ry på sig.
Den udviklede 110 hk med et rumindhold på 4.375 Itr., og da vognen var forholdsvis let, var
acceleration og topfart god
Fordelen ved at have en blankpudset bil demonstreres af Jørgen Grade der bruger sin
Packard Super Eight 1004 1933 til friserspejl. |
|
|
|