Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972     side 16

     
 

 

(fortsat fra side 13)
   Den her viste 2-dørs cabriolet er et meget specielt eksemplar. Der er tale om en 1939 model, der er blevet ombygget på Dansk Karrosserifabrik af den første ejer, idet bl. a. overpartiet er blevet gjort lavere, og kalechen kan rulles tilbage i de ville position.
   Vognen kørte i mange år med samme ejer i København og blev efter dennes død for et par år siden solgt til automobilfirmaet Niels Schibbye, der, efter at have anvendt den til udstillingsformål i en periode, videresolgte den til den nuværende ejer, teglværksejer Strøjer-Hansen. 

RENAULT NN 
Erik Dinesen fortæller om sin Renault varevogn, der debuterede i løbet:

Bilen - Renault 1927 N. N. - købt af min bedstefader (formentlig som ny og med originalt karrosseri). Benyttet som varevogn (altmuligvogn) på større gård på 

Jens M. Bagges M. G. PÅ 1934 var efter nogle kontroverser med bilinspektionen om sikkerhedsseler mm. med for første gang. Til højre Ebbe Suensons Rolls-Royce Phantom I 1929 Letourneur & Marchand coupé de ville cabriolet.