Bilhistorisk Tidsskrift 32/1972 side 18 |
Falster - altså ikke noget med brød- og mælkebil som det har været fremme i
forbindelse med præsentationen. Opklodset under krigen. Efter krigen monteret med mindre Ford motor (men
gearkassen gudskelov intakt) og benyttet i få år. Derefter hensat. Jeg husker bilen tydeligt, også i fuld
drift, fra barneårene. Min brodér overtager ejendommen - prøver at sælge mig vognen, men må bøje af og
forærer mig den til sidst, da man ønsker at „rydde op". Jeg selv noget bange for at gå igang med
sagen grundet manglende motor samt diverse dele, bl. a. alle instrumenter. Tager vognen hjem og skiller den
ad. Vognen fremtræder tilsyneladende pænt og originalt, men da vi går i gang med den, viser den sig at
skulle have „hele turen". Jeg ordner selv undervognen en vinter, men må grundet manglende tid lade
karetmager tage sig af træ- og pladearbejde, mekaniker af det mekaniske, sadelmager af sit og maler af sit.
Har særdeles gode folk her på egnen, der er ret entusiastiske. Erik Dinesens Renault NN 1927 6 CV camionette. Til højre afsløres de ædlere dele. |