Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972     side 18

     
 

 

Falster - altså ikke noget med brød- og mælkebil som det har været fremme i forbindelse med præsentationen. Opklodset under krigen. Efter krigen monteret med mindre Ford motor (men gearkassen gudskelov intakt) og benyttet i få år. Derefter hensat. Jeg husker bilen tydeligt, også i fuld drift, fra barneårene. Min brodér overtager ejendommen - prøver at sælge mig vognen, men må bøje af og forærer mig den til sidst, da man ønsker at „rydde op". Jeg selv noget bange for at gå igang med sagen grundet manglende motor samt diverse dele, bl. a. alle instrumenter. Tager vognen hjem og skiller den ad. Vognen fremtræder tilsyneladende pænt og originalt, men da vi går i gang med den, viser den sig at skulle have „hele turen". Jeg ordner selv undervognen en vinter, men må grundet manglende tid lade karetmager tage sig af træ- og pladearbejde, mekaniker af det mekaniske, sadelmager af sit og maler af sit. Har særdeles gode folk her på egnen, der er ret entusiastiske.
   Får midt i arbejdet med at finde en motor opringning fra en veteranbilentusiast, der fortæller at han har hørt om mine kvaler og kender en smed i Sydøstsjælland,

Erik Dinesens Renault NN 1927 6 CV camionette. Til højre afsløres de ædlere dele.