Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972     side 19

     
 

der vistnok har noget lignende stående i en gammel lade. Farer derned og finder + køber en Renault 6 CV 1923. Motoren er i prima stand og skulle efter kloge folks udsagn være så lig 1927-motoren som noget kan blive. Resten af vognen ikke meget værd. Monterer motoren og tager chancen for at den kan gå tilfredsstillende uden adskillelse, hvilket altså er gået over al forventning. Dækkene kom i øvrigt fra Schweiz (anbefalet af forhandler i England).
   Vognen er i dag i virkelig god stand. Alt virker fortrinligt, omend hastighed (tophastighed) er lav - ca. 50 km. Er sikkert lavt gearet til sit formål. Når jeg har ofret et betydeligt beløb på bilen skyldes det selvfølgelig i betydelig grad veneration for et køretøj, der har været i familiens eje fra ny og i 45 år. Århus løbet var til stor glæde for både min kone som mig selv, har her på egnen givet en betydelig good-will for veteranbiler gennem adskillig omtale i lokale aviser og giver yderligere blod på tanden til videreførelse af den lille „private collection" der i dag omfatter Alvis 34, Healey Silverstone 49, samt knapt så interessante ting som Lotus 11 le Mans, Nimbus 1946, Jaguar Mark 7 - 1953 og 6 hestekøretøjer af varierende interesse og værdi.