Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972     side 23

      
 

   Der blev fremstillet i alt 1.767 Phantom II mellem 1929 og 35, og kun få af dem var ægte „Continental". Den er bygget på et chassis som er 144", nemlig 6" kortere end den almindelige Phantom II, fjedrene er lavere, ratstammens hældning ligeså, der er højere bagakseludveksling og kompressionsforholdet er 5.25:1 mod 5.0:1. Motoren var forsynet med en high-lift knast- aksel, der var uden ruller og efter Rolls- Royce målestøj „støjede" - den var i øvrigt et svagt punkt og fru Øelunds vogn har senest fået en ny knastaksel belagt med det uhyre hårde „stellite" metal.
   De senest fremstillede eksemplarer havde en ny firetrins synchromesh gearkasse og justerbare støddæmpere. Den 7.6 liter store motor yder omkring 130 bhk ved 3.000 omdrejninger og topfarten er over 90 miles i timen - i heldigste fald rundes den magiske „ton" - 100 mph. Karrosseriet er sædvanligvis en todørs James Young cabriolet,               (forts, side 34)
   

Viklit Graae Jørgensens Ford T 1926 Tudor var nymalet i den originale grå og sorte farve. Folk der trivier på at F ord T blev leveret i forskellige farver kan på forlangende få forevist Fords farvebrochure fra 1925) hos Bilhistortsk Tidsskrifts redaktør. Til højre Lars Rysses Ford T touring 1926.