Bilhistorisk Tidsskrift 32/1972 side 23 |
Der blev fremstillet i alt 1.767 Phantom II mellem 1929 og 35, og kun få af
dem var ægte „Continental". Den er bygget på et chassis som er 144", nemlig 6" kortere
end den almindelige Phantom II, fjedrene er lavere, ratstammens hældning ligeså, der er højere
bagakseludveksling og kompressionsforholdet er 5.25:1 mod 5.0:1. Motoren var forsynet med en high-lift
knast- aksel, der var uden ruller og efter Rolls- Royce målestøj „støjede" - den var i øvrigt et
svagt punkt og fru Øelunds vogn har senest fået en ny knastaksel belagt med det uhyre hårde „stellite"
metal. Viklit Graae Jørgensens Ford T 1926 Tudor var nymalet i den originale grå og sorte farve. Folk der trivier på at F ord T blev leveret i forskellige farver kan på forlangende få forevist Fords farvebrochure fra 1925) hos Bilhistortsk Tidsskrifts redaktør. Til højre Lars Rysses Ford T touring 1926. |