|
(fortsat fra side 24)
Alt i alt en meget smuk og moderne maskine mål! med datidens øjne.
Han lavede også. sidevogne. Jeg har set en og dens stel var lavet i vandrør og stolen var en
almindelig kurvestol, der var fastgjort på stellet. Men det sjove var, at når han var kommet godt ud på
landevejen, så kravlede han fra cyklen over i sidevognen, for der sad han bedre. Han styrede så med
venstre hind. Hvad mon færdselspolitiet ville sige til det i dag?
Hele sit liv arbejdede han med mekanik og der var ikke den ting, han ikke kunne lave. Han blev
over 80 år, inden han døde. Den største del af sit liv var han i Hjørring og havde eget
reparationsværksted.
Jeg er hjørringgenser og har arbejdet Sammen med Niels Jensen, som han hed i daglig tale og
derfor kender jeg ham.
A. E, Thomsen
Siden Sidst
For at begynde med en lille rettelse til forsideteksten i sidste nummer: Det var først
i 1933 Inga Jerichau etablerede sig som kørelærer. Det forklarer bedre at Chevroletten var en 32-model. -
- Kort før sidste nummer af bladet udkom |
|
- men efter at redaktionen var sluttet - havde mekaniker Robert Rasmussen
desværre måttet lægge op, så han var ikke mere aktiv som vi skrev i artiklen om det toetages
værksted. - - - Svend Dåby, Viklit Gråe Jørgensen, O. T, Neel og et kommende DVK-medlem, Jørgen
Høyer, har afsluttet en tre- firkantet handel, |
|
Bent Krarups brandbil, omtalt i sidste nummer, viser sig at være en Chevrolet
1929. Kørt 4.200 km" Og klarer 100 kmt.
hvis resultat er at Høyer har faet Dråbys syvpersoners 1936 Buick touring, Viklit har faet
Høyers 1928 Chev- |
|
|