Bilhistorisk Tidsskrift  32/1972     side 26

      
 

(fortsat fra side 24)
   Alt i alt en meget smuk og moderne maskine mål! med datidens øjne.
   Han lavede også. sidevogne. Jeg har set en og dens stel var lavet i vandrør og stolen var en almindelig kurvestol, der var fastgjort på stellet. Men det sjove var, at når han var kommet godt ud på landevejen, så kravlede han fra cyklen over i sidevognen, for der sad han bedre. Han styrede så med venstre hind. Hvad mon færdselspolitiet ville sige til det i dag?
   Hele sit liv arbejdede han med mekanik og der var ikke den ting, han ikke kunne lave. Han blev over 80 år, inden han døde. Den største del af sit liv var han i Hjørring og havde eget reparationsværksted.
   Jeg er hjørringgenser og har arbejdet Sammen med Niels Jensen, som han hed i daglig tale og derfor kender jeg ham.
                                A. E, Thomsen 

Siden Sidst
   For at begynde med en lille rettelse til forsideteksten i sidste nummer: Det var først i 1933 Inga Jerichau etablerede sig som kørelærer. Det forklarer bedre at Chevroletten var en 32-model. - -  Kort før sidste nummer af bladet udkom

 

 - men efter at redaktionen var sluttet - havde mekaniker Robert Rasmussen desværre måttet lægge op, så han var ikke mere aktiv som vi skrev i artiklen om det toetages værksted. - - - Svend Dåby, Viklit Gråe Jørgensen, O. T, Neel og et kommende DVK-medlem, Jørgen Høyer, har afsluttet en tre- firkantet handel,

 

Bent Krarups brandbil, omtalt i sidste nummer, viser sig at være en Chevrolet 1929. Kørt 4.200 km" Og klarer 100 kmt. 

 hvis resultat er at Høyer har faet Dråbys syvpersoners 1936 Buick touring, Viklit har faet Høyers 1928 Chev-