|
Nu er Reedtz igang med Singer nummer 2.
får råd, skal den ha' en rigtig omgang hos en god maler. Det fortvivlede ved en
veteranbil (undskyld) thoroughbred er, at den er lige som benzintanken var i min: man kan blive ved med at
hælde noget i, uden at det ses. Tanken kunne heller ikke tætnes, så der fik jeg lavet en ny.
Der er som bekendt mange problemer med at restaurere en gammel vogn. En af dem er at holde
gejsten oppe hos sig selv. En anden er at holde den oppe hos familien, der egentlig hele tiden har syntes at
det hele er lidt åndssvagt. Da jeg meldte mig til BP løbet var vognen slet ikke færdig, men det var lige
som om, at der skulle et spark til. Så jeg arbejdede så meget jeg nu kunne få tid til (som reklamemand er
tiden begrænset) og ca. 8 dage før løbet fik jeg vognen gennem syn. Jeg måtte stille 2 gange, da jeg
ikke vidste, at højrestyrede vogne skal have spejl i begge sider. Desuden var der lidt småting, men
synsfolkene var særdeles flinke og velvilligt indstillet. BP turen var en virkelig oplevelse, og kun en
enkelt gang havde vi et uheld, idet en skrue, der holder speedertrækket, forsvandt. Heldigvis havde |
|
en lokal cyklesmed - der er altså også noget godt i cyklesmede - en skrue med det
rette gevind, så vi kunne fortsætte med kun 10 minutters forsinkelse. Og efter BP turen |
|
har min kone - siger hun da - ændret sit syn på det at rode med gamle
biler. Hun er næsten begyndt at synes, det er morsomt. I hvert fald at køre i dem. |
|
|