|
Arrangører af løb og udflugter bør
være opmærksom på, at hvis de ikke gør det til absolut
diskvalifikations grund at køretøjer møder op på prøveplader uden at
opfylde 1927-ordningens betingelser, vil det være umuligt for DVK med
nogen som helst vægt at opretholde ordningen over for myndighederne.
Hvis der er nogen som er i tvivl om hvad ordningen går ud
på, kan de nok blive belært hos bestyrelsen. Det hører ingen steder
hjemme at ikke-synede vogne, af alle mulige årgange, deltager i løb og
udflugter på værksteds- prøveplader og hvad ved jeg.
Stop det!
OR |
|
Generalforsamlingen foregik lørdag den 14. april i det
københavnske mødelokale i Frederiksberghallen. Der var 70 deltagere.
Traditionen tro dirigerede H. J. Beier. Formanden, Bent
Mackeprang, oplyste i sin beretning at tilgangen af nye medlemmer i 1972
var præcis den samme som i 1971, nemlig 96.
44 blev slettet for restance. Men da der kun var enkelte udmeldelser blev
nettotilgangen 47, hvilket bragte medlemstallet op på cirka 600 ved
nytår 1973. Siden nytår har der været 30 indmeldelser - det samme som i
de samme måneder sidste år.
Formanden omtalte mødevirksomheden i København og Jylland,
svejsekurserne som begge steder har været overtegnet (det jyske blev
holdt sammen med Dansk Vintage Motor Club), og bladet, som desværre
sidste år kun kom tre gange. Det er jo fritidsarbejde, men Riisager
lover, der nok skal komme fire numre i år.
Der er igen forhandlinger med Bach Sjøgren om at udsende hans
blad, Motor Veteranen som annonceorgan for DVK ind imellem numrene af
Bilhistorisk Tidsskrift, |
|
og formanden opfordrede til at gøre god brug af det.
Under omtalen af sektionsarbejdet sagde formanden, at
samarbejdet med Københavns Ford A Klub efterhånden er så snævert, at
vi næsten føler det, som om den er vor Ford A sektion, på denne side af
Bæltet i hvert fald. Også som et udtryk for det nære og gode
samarbejde, var de to klubber fælles om den nydelige stand på
udstillingen Bil og Fritid i Bella-Centret i januar, som FDM tilbød og
bekostede.
Hans Sørensen fra Austin Sektionen ser vi desværre så
sjældent, at Knud Marker har taget initiativ til et register over Austin
vogne.
Køreselskabet har siden sin stiftelse vist sin berettigelse
med udflugter for dem, der er interesseret i det kammeratlige samvær uden
for meget konkurrencemoment. Der har også været deltagelse i nogle
byfester med udgifterne betalt.
Clausagers Efterkrigsregister har ikke hørt fra så mange -
tænk venligt på ham, sagde Mackeprang.
Mercedes-Benz Registret har lavet en |
|