Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 35 - SOMMER 1973     side   6

  

   Det eneste løb i denne sæson under DVK's egne auspicier bliver derefter Ringkøbing-løbet.
   Der bliver dog en del andre muligheder, som det fremgår af følgende liste:

10. juni:     Dansk Vintage Motor Clubs
                 10 års jubilæumsløb. (Alle
                 klubber inviteres).
30. juni:     Lolland-Falster Veteranbilrally.
                 (Grethe Jacobsens arrangement).
  l. juli:        Nordjysk Vintage Motor Clubs
                  sommerløb. (DVK-medlemmer
                  velkomne).
15. juli:       Mejlgård Rally (DVMC arran-
                  gerer, DVK inviteres med).
28. juli:       Ringkøbing løb.
28. august: Nordsjællandsløb. (Hillerød
                 Set. Georgsgilde).
15.-16. september: Københavns Ford A
                 Klubs weekendtur til Enø, med
                 overnatning i Dansk Folkeferies
                4-mandshytter (DVK inviteres).

   Automobilhistorisk Køreselskab, som nu også har en østdansk afdeling i Sv. Dråbys og Fl. Sørensens regi, arrangerer forskellige ture i sommerens løb.
   De der er interesseret i udenlandske løb må rette henvendelse til køreselskaberne, eller til Mogens Bessermann.

Siden sidst

Næstmest opsigtsvækkende nyhed siden sidst er at Knud Marker har erhvervet den utvivlsomt ældste Austin Seven i Danmark, en rigtig Chummy, bygget i begyndelsen af 1924, men 1923-model. Det vil sige, at det er modellen før den på billedet i sidste nummer af Bilhistorisk Tidsskrift, nemlig den med den skrå profilering på torpedoen. Der er kun bygget et par tusinde af dem, og det engelske register kender 13 bevarede og hvordan dette eksemplars fortid i Danmark har været vides ikke. Det blev fundet for få år siden i Esbjerg af en ophugger i København og har nået Marker via et mellemled. Vognen kan jo være kommet med båden fra England til Esbjerg. Den er i det væsentligste komplet, men skal totalrestaureres. Da dette må være højdepunktet, af hvad der kan opnås inden for Austin Seven vil Marker skille sig af med sine andre, undtagen den røde racer.
- - - Peter Hass har forøget sin samling af Oakland med en todørs sedan 1928, købt af skovfogden i Fruens Bøge. Han er nu 91 år, og købte vognen da det var en lille bil på 9 år. Hass har kendt vognen de sidste 12 år, og nu da han er flyttet til Odense, fik han mulighed for at købe

den. - - - Der er voksende interesse for FIAT 500 - Flemming Sørensen er ved at gøre en i stand og Peter Lykkeberg har tiltusket sig to »fodposer« fra Herluf Fribo i bytte for to Ford A'er. - - - Andet FIAT nyt: Hindsgaul Madsen på Fyn (i forvejen ejer af en 509 touring) har købt en 501 sedan i Ålborg, hvor den var blevet delvis restaurere! af et tidligere DVK-medlem. Det er den vogn som indtil for 6-7 år siden var i dagligt brug i Vejby i Nordsjælland. - - - A propos så er Dario Campeottos 501 touring købt af en FIAT-forhandler i Odder. Og a propos at Campeotto også har eller havde en Citroën Kløverblad kan vi fortælle, at det har Hindsgaul Madsen også. Så er vi frem og tilbage. - - - Lidt forsinket kan vi fortælle, at E. F. Jacobsen i Studebaker President var med til Norsk Veteranvognklubbs 25 års jubilæumsrally sidste efterår. - - - Vort schweiziske medlem Adrien Dubuis har købt en SS Jaguar 2½ liters saloon fra 1937 og bebuder, at den vil være restaureret om 3 år. - - - Vor efterkrigsregistrator Clausager har erhvervet Niels Jonassens veltjente Jowett Javelin PB Standard Saloon 1950. Det betyder dog ikke, at Jonassen har svigtet mærket, han er ved at gøre en PC de luxe Saloon klar og går derefter i gang med sin Jupiter sportsvogn. - - -