Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 36 - EFTERÅR 1973     side  18

     
  (fortsat fra side l5

drophead coupé. M. G. kaldte modellen for 2-litre, men cylindervolumenet er retteligt 2.322 ccm. Kunne også fås med en 2.6 liters motor.
   Denne klassiske og meget smukke vogn har været i Danmark fra ny. Dens første ejer var en dame, men den blev senere købt af højesteretssagfører David, som havde den indtil vort tidligere medlem Nils Mahncke erhvervede den omkring 1960, og startede renoveringen. For nogle år siden gik vognen videre til Henrik Baungård, som har afsluttet værket. Hvad man ikke kan se på vort billede er at vognen står i maroon med lyst læderindtræk. Oprindelig var den blå med samme farve indtræk.

 

RINGKØBING 73

 Igen i år skylder vi Helga og Erik Falslev Jacobsen tak fordi de havde lyst og energi til at arrangere et godt Ringkøbing-løb.
   Ikke mindre end 54 køretøjer var mødt op, heraf et halvt dusin fra Sjælland og en enkelt fra Tyskland.
   Som traditionen byder, gik turen gennem naturskønne plantager ad snoede grus-

Køreselskabet kørte Fionia-tur / forsommeren og herunder ses nogle af deltagerne.Det er Erik Schultz' Citroën 11 Normale  roadster fra 1939, ved den ledighed kørt af A. D. Clausager og Knud Warnich. og Støjer Hansens Pontiac 1931 roadster.

  veje; man skal holde sig fra Ringkøbingløbet hvis man ikke kan tåle at se det gode ægte landevejsstøv på sin bil; efter deltagerantallet at dømme synes dette imidlertid kun at være en charme mere.
   Turen kørtes efter en række kortskitser med en angiven gennemsnitsfart på 40 kmt henholdsvis 30 kmt på grusveje som man

 Fire deltagere i Ringkøbing-løbet. Øverst Bach-Sørensens Mercedes-Benz 170 1938 og E. F. Jacobsens Studehaker President 1930. Derunder Ole Berings Alvis Speed 25 1937 med Offord & Sons. cabrioletkarrosseri og Oluf Olufsens Chevrolet 1932 med et Gläser-karrosseri.                       ——>