Bilhistorisk Tidsskrift NR. 37 - VINTER 1973 side 9 |
PI`en at knalde, sætte ud, nægte at trække og koge. Vi overvejede at vende om, da vi blev overhalet af englænderen Stan Brunt, der i en SG fra 1923 ubesværet bevægede sig op ad de stejle, snoede veje. Han standsede og forklarede os venligt at vore besværligheder skyldtes, at vacuumtanken blev for varm, så benzinen fordampede, inden den nåede karburatoren, og at vi skulle sætte en asbestplade mellem vacuumtanken og motoren, og når vi kom hjem erstatte den sorte lak på tanken med en forchromning. Dette velmente råd ville normalt kun have interesse for fremtiden, men han fremdrog en stor asbestplade, |
brækkede et stykke af, som vi brugte som afskærmning,
hvorefter vi uden yderligere vanskeligheder kom over passet. |
veteranbilfolk, hvoraf mange var eller blev vore gode venner, og ikke
mindst turene i de østrigske alper og den sydligste del af Østrig, som
jeg synes er det smukkest tænkelige landskab. |
Siden sidst |
Et komplet chassis og en 2-dørs 4-pers. åben 1939-model med karrosseri fra Pennock (vist nok hollandsk eller belgisk). --- Det lykkedes at bevare Erik Eriksens dejlige Buick 1934 inden for landets grænser. Den er købt af Jacob Marner. - - - Clausager udvider stadig beholdningen af spændende efterkrigsvogne - nu med et unikum som den coupé importørfirmaet Sommer byggede på et Jowett Jupiter chassis. Clausager har vist også et par Jowett Javelin og en Bradford fra samme firma med originalt pickup karrosseri. - - - Karrosserisvejsekurset i Horsens er nu i |
gang på 5. sæson, og nogle af deltagerne har været med
alle fem gange. - - - Der er stiftet en Dansk Veteranknallert Klub -
uheldigvis har den altså initialer fælles med os. Initiativtagerne er
nogle cykelhandlere, og klubben kalder sig en „faglig"
sammenslutning! Den optager normalt kun medlemmer med tilknytning til
branchen. - - - A propos billederne i sidste nummer har Erik Schuitz lavet
en liste over kendte eksemplarer af Citroén Traction Avant cabriolet og
coupé i Danmark. Det bliver til 7 cabriolet Normale, 2 ca- |