|
|
|
Den mand der fik overdraget Rover'en, gik i gang med
restaureringen ombord på færgen Peder Wessel, som lå oplagt i Larviks
havn. Men manden troede andre efterstræbte vognen og flyttede den til en
gård - og efterhånden til fem gårde til. Og hver gang han flyttede
glemte han nogle stumper af vognen.
Manden kom af dage ved en ulykke og hans andre gamle biler
blev solgt.
I 1968 fik Hans Sørensen at vide at Rover'en måske var til
at købe. Som så mange gange før kørte Hans Sørensen til Norge, og
vognen blev erhvervet og transporteret til Danmark, hvor det viste sig at
der manglede adskilligt til den. Den tidligere ejers 11-årige søn kunne
imidlertid huske de gårde hvor den havde været gemt, og der fandt Hans
Sørensen på ni ny rejser efterhånden hovedparten af de manglende dele.
Et sted for eksempel gearstangen, der var knækket af.
Til sidst savnede Hans Sørensen kun en passende forlygte (i
sin tid var det ekstra- udstyr). Der skal kun være én. Sidste år var
Hans Sørensen på ferie i Skotland for at dyrke en anden stor interesse,
sække-
Undervognen. Bemærk de mange støbte aluminiumsdele, der indgår
som bærende elementer.
|
|