Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 37 - VINTER 1973     side  21

  

Drejebænk hos Peter Sørensen anvendt til afdrejning af lastbilfælge til en anden dimension fast gummi.

sæde - jeg elskede at køre ud på landet med sådan et chassis, navnlig om sommeren når solen skinnede. Om vinteren var det knap så morsomt.
   Det første hydrauliske tip kom først i

 
1929/30. Så kom Volvo med de første diesellastvogne med 6-cylindret Hesselmann motor, og der kom mere gang i salget, selv om det tog nogen tid at få kunderne overtalt til at købe disse dyre vogne. Første gang jeg skulle demonstrere denne vogn, tog jeg ned i Fragtmandshallen og fik samlet ca. 20 fragtmænd.

Hydraulisk maskine der med et tryk af 20 atmosfærer påsatte faste lastbilringe. Der arbejdedes med tolerancer ned til 6/10 mm.

Jeg fik startet motoren, der lavede betydelig mere støj end Volvomotorerne i dag. Hesselmann-motorerne gik tomgang kun på 3 cylindre - først når den fik gas, gik den