Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 38 - FORÅR 1974     side    3

 
  Generalforsamling   

Som allerede nævnt i MotorVeteranen indkaldes der til generalforsamling på Ølsted Kro lørdag den 27. april klokken 15:00 med dagsorden i henhold til vedtægterne.
   Der er ikke indkommet nogen forslag til ændringer af lovene.
   Af bestyrelsens 12 medlemmer er to på valg. Det er H. J. Beter og formanden Bent Mackeprang.
   Efter lovændringen sidste år skal bestyrelsen reduceres til 10 medlemmer. Bent Mackeprang har meddelt at han ikke ønsker genvalg, men vil udtræde af bestyrelsen efter generalforsamlingen.
   I et brev til bestyrelsen begrunder Mackeprang det med at han nu har været med i bestyrelsesarbejdet i 20 år - siden klubbens stiftelse - og nu synes han har lov at sige stop. Mackeprang fortsætter: - Det er ikke min hensigt at forsvinde totalt i mørket, da klubbens trivsel altid vil være af den største interesse for mig, og jeg håber da derfor også at kunne få tid til at hengive mig mere til min virkelig store interesse: Mit arkiv med udklip og data, hvis oprindelse stammer fra sidst i tyverne,

 

hvor jeg uhjælpeligt blev bidt af emnet Biler.
   Mackeprang håber at kunne gøre en indsats for klubben på dette område, fx. ved kontakt med bestyrelsen eller blad og bulletin for efter bedste evne, at bidrage med oplysninger om biler i bredeste forstand, og meddeler at han er indstillet på at gøre afviklingen af sine gøremål som formand så grundig og korrekt som muligt.
   Mackeprang håber at Beier bliver genvalgt, fordi han finder det vigtigt at Beier som leder af forsikringsgruppen er repræsenteret i bestyrelsen.

R-R Sektion
           genopstår
 

I nogen tid har Rolls-Royce Sektionen ligget i dvale, men nu har Hans Pilegård- Christiansen meddelt DVK at han gerne vil forsøge at genoplive den i ny skikkelse. Med navn af R-R-Bentley Sektionen, men måske også med plads til ejere af andre

 

sjældne vogntyper. Det skulle gerne fremgå af reaktionen, så alle interesserede bedes snarest sætte sig i forbindelse med Pilegård-Christiansen. Adressen er Chr. Winthersvej 8, 2800 Lyngby.
   Til daglig færdes Pilegård-Christiansen jo på værkstedet på Jensløvsvej i Charlottenlund, og det er efter danske forhold et ganske eksotisk foretagende. Mackeprang fortæller at han en ganske tilfældig dag så to stk. Alvis, Ferrari, Jaguar E Type, Mercedes-Benz 300, et par Lotus, M. G. og en Alfa Romeo motor på lokaliteterne. Mens dette skrives er Beiers Packard V-12 på vej dertil for at blive trimmet. 

Erstatningspapirer 

For fremtiden skulle det ikke mere være noget problem at skaffe erstatningspapirer for motorkøretøjer hvis papirer er forsvundet - forudsat at køretøjet er indregistreret første gang mellem 1924 og 31. oktober 1971, at det ikke på noget tidspunkt er meldt ophugget, og at man kender det tidligere indregistreringsnummer.
   Fra Direktoratet for Toldvæsenet har DVK fået følgende brev: Klubben har rejst spørgsmål om, hvorvidt det ved hjælp af de ved Distriktstoldkam-