Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 38 - FORÅR 1974     side   17

  
Joseph Koch vinder sidevognsløb på. Gladsaxe Speedway 1949 med Børge Thy som sandsæk.

Fisker & Nielsen har venligst oplyst om følgende fabrikationsnumre og -år:

      1934 fra motor nr.  1301 -   1500
      1935                      1501 -   1900
      1936                      1901 -   2600
      1937                      2601 -   3400
      1938                      3401 -   4300
      1939                      4301 -   5300

      1940 og krigsårene 5301 -   6000
      1945                      6001 -   6400
      1946                      6401 -   7000
      1947                      7001 -   7500
      1948                      7501 -   8000
      1949                      8001 -   8800

      1950 fra motor nr.  8801 -   9600
      1951                      9601 - 10350
      1952                    10351 - 11250
      1953                    11251 - 12100
      1954                    12101 - 12750
      1955                    12751 - 13500
                  (enkelte i  12500 - 12600)
      1956                    13501 - 13750
                  (enkelte i  13181 - 13200)
      1957                    13751 - 13850
                  (enkelte i  13651 - 13700)

        1958               13851 - 13950
                (enkelte i 13701 - 13750)
        1959               13951 - 14000
        1960               14001 - 14015

>   De 12715 Nimbusser der produceredes blev spredt over store dele af verden. Til Brasilien blev der således i 1937 leveret

 

 en Nimbus mælkevogn, og året efter blev en Nimbus udstyret med 20 mm kanon demonstreret. Den kinesiske hær var også interesseret i Nimbus, den fik i 1937 leveret 3 stk. Til privatpersoner så langt væk som Ny Zealand og Sydafrika blev der også leveret Nimbus.
                            (fortsættes side 32)