|
Joseph Koch vinder sidevognsløb på. Gladsaxe Speedway
1949 med Børge Thy som sandsæk.
Fisker & Nielsen har venligst oplyst om følgende fabrikationsnumre
og -år:
1934 fra motor nr. 1301 -
1500
1935
1501 - 1900
1936
1901 - 2600
1937
2601 - 3400
1938
3401 - 4300
1939
4301 - 5300
1940 og krigsårene 5301 -
6000
1945
6001 - 6400
1946
6401 - 7000
1947
7001 - 7500
1948
7501 - 8000
1949
8001 - 8800
1950 fra motor nr. 8801 -
9600
1951
9601 - 10350
1952
10351 - 11250
1953
11251 - 12100
1954
12101 - 12750
1955
12751 - 13500
(enkelte i 12500 - 12600)
1956
13501 - 13750
(enkelte i 13181 - 13200)
1957
13751 - 13850
(enkelte i 13651 - 13700) |
|
1958
13851 - 13950
(enkelte i 13701 - 13750)
1959
13951 - 14000
1960
14001 - 14015
> De 12715 Nimbusser der produceredes blev
spredt over store dele af verden. Til Brasilien blev der
således i 1937 leveret |
|
en Nimbus mælkevogn, og året efter blev
en Nimbus udstyret med 20 mm kanon demonstreret. Den kinesiske
hær var også interesseret i Nimbus, den fik i 1937 leveret 3
stk. Til privatpersoner så langt væk som Ny Zealand og
Sydafrika blev der også leveret Nimbus.
(fortsættes side 32) |
|
|