|
ret uundgåelig; nu trykker ri blot ganske svagt på
fod-håndbremsen og „slår motoren fra", og på ganske få alen
står benzinvognen stille - til stor beundring for en større forbavset
menighed, der har fulgt det raske lille optrin."
Samme billede var i Auto i 1951 med en tekst der fortalte at
det var familien Cornelius Steffensen på Star.
Øverst til højre en Olds, en af de mest udbredte vogne på det
tidspunkt, og en konstruktion der blev kopieret helt og delvis, ikke
mindst af flere danske bilkonstruktører. Læs mere om modellen i
Bilhistorisk Tidsskrift nr. 9.
Nederst Cornelius Steffensens 4 hk Rochet. Det er
cykelgrosserer Steffensen ved rattet, og vognen var den første i Danmark
der blev indregistreret, med nummeret K l. Se Schmitto bind l side 210.
Indregistreringen fandt sted 3. februar 1903. Samme dag indregistreredes K
5, en 2½ hk elektrisk varevogn der tilhørte A. C. lllum (se Schmitto).
Grosserer Lohrer, Adelgade 31, fik en vogn indregistreret under K 3 den 5.
februar, maskinfabrikant H. C. Christiansen, Strandvejen 2, fik K 4 og den
20. februar fik Cornelius Steffensen igen en vogn indregistreret, denne
gang med nummer K 2. I løbet af 1903 nåede det københavnske
indregistreringskontor at få registreret i alt 37 biler og 20
motorcykler.
Steffensens Rochet blev den 23. marts solgt videre til
restauratør Nilsson i Lund. |
|
|
|