Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 38 - FORÅR 1974     side   25

  

ret uundgåelig; nu trykker ri blot ganske svagt på fod-håndbremsen og „slår motoren fra", og på ganske få alen står benzinvognen stille - til stor beundring for en større forbavset menighed, der har fulgt det raske lille optrin."
   Samme billede var i Auto i 1951 med en tekst der fortalte at det var familien Cornelius Steffensen på Star.

Øverst til højre en Olds, en af de mest udbredte vogne på det tidspunkt, og en konstruktion der blev kopieret helt og delvis, ikke mindst af flere danske bilkonstruktører. Læs mere om modellen i Bilhistorisk Tidsskrift nr. 9.
    Nederst Cornelius Steffensens 4 hk Rochet. Det er cykelgrosserer Steffensen ved rattet, og vognen var den første i Danmark der blev indregistreret, med nummeret K l. Se Schmitto bind l side 210. Indregistreringen fandt sted 3. februar 1903. Samme dag indregistreredes K 5, en 2½ hk elektrisk varevogn der tilhørte A. C. lllum (se Schmitto). Grosserer Lohrer, Adelgade 31, fik en vogn indregistreret under K 3 den 5. februar, maskinfabrikant H. C. Christiansen, Strandvejen 2, fik K 4 og den 20. februar fik Cornelius Steffensen igen en vogn indregistreret, denne gang med nummer K 2. I løbet af 1903 nåede det københavnske indregistreringskontor at få registreret i alt 37 biler og 20 motorcykler.
   Steffensens Rochet blev den 23. marts solgt videre til restauratør Nilsson i Lund.